جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۲۵۱

عضو کمیسیون امنیت ملی: احتمالا یکشنبه رئیس‌جمهور برای دفاع از بودجه به مجلس می‌آیند

عضو کمیسیون امنیت ملی: احتمالا یکشنبه رئیس‌جمهور برای دفاع از بودجه به مجلس می‌آیند
یک نماینده مجلس گفت: یکشنبه احتمالاً آقای رئیس جمهور در دفاع از بودجه در مجلس حضور خواهند داشت.

فداحسین+مالکیفداحسین مالکی، نماینده سیستان و بلوچستان درباره اختصاص ردیف بودجه برای استان‌ها مخصوصا بودجه استان‌های محروم کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته در بودجه ۱۴۰۱ تلاش کردیم و اتفاقات خوبی هم افتاد. باید گفت علیرغم تنگناهایی که وجود داشت و یک قدری بدقلقی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، معذالک اعتبارات خوبی اختصاص داده شد.

به گزارش فراز، بخش‌هایی از گفت و گوی فداحسین مالکی  را در ادامه می‌خوانید:

 
  • امسال با دید ویژه‌تری نگاه کردیم، مثلاً استان‌های مرزی که سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین این استان‌ها همراه  با خوزستان و بقیه استان‌های عزیزمان در شمال، غرب و جنوب کشور هستند، جلساتی را به طور خاص برای‌شان اختصاص دادیم. معمولاً در این استان‌ها حال چه دریایی باشند و چه خشکی، محرومیت وجود دارد اما بار سنگینی از نظام، دولت و امکانات را دارند چراکه تامین‌کننده انرژی، محصولات کشاورزی،  شیلات و غیره هستند.
  • یکشنبه احتمالاً آقای رئیس‌جمهور در دفاع از بودجه حضور خواهند داشت. بعد از ظهر هم  به پیشنهاد وزارت کشور یک جلسه در هیئت رئیسه فراکسیون استان‌های مرزی با مسئولین وزارت کشور داریم با محوریت بازارچه‌‌های مرزی و این‌که  در برنامه هفتم برای استان‌های مرزی و محروم چه اقداماتی انجام دهیم.
  • قطعا در بودجه سال  ۱۴۰۲ اعتبارات خوبی برای این قضیه دیده شده است، منتظر هستیم مسئولان سازمان برنامه و بودجه بعد از صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور مسائل‌شان را مطرح کنند. قطعا استان‌های محروم در اولویت اعضای کمیسیون تلفیق هستند، ما هم پیگیر هستیم که بتوانیم در بودجه امسال نسبت به بودجه سال گذشته این مسئله هم ترمیم‌کننده و هم پررنگ‌تر باشد.
  •  سرمای بسیار سنگینی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد. ما از وزارت نفت انتظار بیشتری داشتیم و گله‌مند هستیم  همان اقداماتی که  به هر طریق ممکن برای برخی از استان‌ها و مناطق مانند تربت‌جام انجام دادند در مناطقی از استان ما هم باید  انجام می‌دادند که نشده است.
  • بهره مندی صددرصدی گاز مایع در استان نداریم، شبکه‌هایش تمام نشده است و برخی از مناطق استان ما کماکان مانند شمال و جنوب  استان مشکل دارند و از این‌ جهت نگران هستیم. برخی از جاها به علت  نبود شبکه گازرسانی باید سیلندر گاز  و نفت سفید توزیع شود که متاسفانه وزارت نفت نتوانسته این کار را انجام دهد گله‌مند هستیم و تذکر هم به آقای وزیر دادیم تا پیگیر این موضوع باشند، جلسات مجلس هم شروع شود، این کار را انجام می‌دهیم و باز پیگیری می‌کنیم.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!