جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۹۱۱۴

قطعی ۵ روزه گاز تربت جام در دمای زیر صفر درجه؛ مردم خودشان را با سشوار گرم می‌کنند

قطعی ۵ روزه گاز تربت جام در دمای زیر صفر درجه؛ مردم خودشان را با سشوار گرم می‌کنند
تا این لحظه گاز ۲۶ هزار مشترک شهرستان قطع و مردم برای عبور از بحرانِ اُفت و قطع گاز در صف خرید بخاری برقی و سوخت جایگزین قرار دارند.

تا این لحظه گاز ۲۶ هزار مشترک شهرستان قطع و مردم برای عبور از بحرانِ اُفت و قطع گاز در صف خرید بخاری برقی و سوخت جایگزین قرار دارند.

موج شدید سرما و یخنبدان طی یک هفته اخیر سطح استان خراسان رضوی را فرا گرفته و موجب افزایش مصرف گاز شده است. برابر هشدارهای صادر شده از سوی ستاد مدیریت بحران استان و ستاد انرژی میزان مصرف گاز به حدی شده که در برخی شهرستان ها شاهد قطعی گاز بوده ایم.

در کنار افزایش مصرف قطع گاز وادراتی از سوی ترکمنستان این وضعیت را تشدید کرده است و در شهرستان تربت جام که در انتهای خط انتقال قرار دارد 5 روز است که در دمای زیر صفر درجه مردم گاز ندارند.

 

گلایه‌های اهالی تربت جام از وضعیت قطعی گاز

 

یکی از اهالی تربت جام اظهار داشت: گاز 16 هزار نفر را قطع کرده و این در حالی است که چیزی برای گرمایش نداریم و خود را دیگر با سشوار گرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: 5 روز از قطعی گاز می گذرد و این در حالی است که شاهد این هستیم یک کپسول گاز 750 هزار تومان و هیتر برقی به 600 هزار تومان رسیده که یک کارگر به چه شکلی این هزینه ‌ها را پرداخت کند.

یکی دیگر از اهالی تربت جام گفت: قول هایی که مسئولین برای خط انتقال گاز می‌دهند دو سال دیگر نیز اجرایی نخواهد شد و ما امروز در یخبندان هستیم و باید کمک شود.

وی ادامه می دهد: با هزار پیگیری توانسته ام 100 میلیون تومان وام بگیرم و گلخانه احداث کنم و امروز به دلیل یخبندان و نبود سوخت تمام سرمایه من از بین رفته است.

خانمی از اهالی روستاهای تربت جام نیز گفت: بچه های ما همه به دلیل سرما مریض شده اند و امروز در درمانگاه ها بودیم و کلی هزینه این موضوع روی دست ما گذاشته است.

وی ادامه می‌دهد: چند روز است که نتوانسته ام به فرزندان یک غذای گرم بدهم و برای گاز هم که می رویم صف آن به یک کیلومتر رسیده است.

حسین جمشیدی، فرماندار تربت جام ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر قطعی گاز اظهارداشت: متاسفانه به دلیل افت فشار شبکه به دلیل ضعیف بودن شبکه انتقال گاز 26 هزار مشترک گاز در این شهرستان قطع شد که تمام تلاش مسئولان استانی در پی افزایش و تزریق گاز در مدار اصلی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا کلیه صنوف به جز مشاغل ضروری تعطیل هستند و نانوایی هایی که سوخت دوم دارند مُلزم به استفادها از سوخت جایگزین شدند و جهاد کشاورزی نیز موظف شد ظرف این روزها گاز تمام مرغداری ها و نانوایی های دوگانه سوز را قطع نماید.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!