جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۰۷۹

نخست‌وزیر پیشین قطر: با احیا نشدن برجام در مقدمه خسارت‌دیدگان خواهیم بود

نخست‌وزیر پیشین قطر: با احیا نشدن برجام در مقدمه خسارت‌دیدگان خواهیم بود
حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر در رشته توئیتی نسبت به پیامدهای خطرناک عدم احیای توافق هسته ای ایران برای منطقه و جهان هشدار داد.

نخست وزیر پیشین قطر در رشته توئیتی نسبت به پیامدهای خطرناک عدم احیای توافق هسته ای ایران برای منطقه و جهان هشدار داد.

 

حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر در رشته توییتی نوشت که اوضاع منطقه اکنون پر از خطر است و همه طرف ها باید احتمال هر امری را بدهند.

وی نوشت: غربی ها به رهبری آمریکا تا این لحظه به هیچ توافقی برای توافق هسته ای با ایران نرسیده اند.

بن جاسم تاکید کرد که همه ما می دانیم که اسرائیل با تمام توان تلاش می کند تا به تجهیزات و سلاحی دست یابد تا بتواند اهدافی را در ایران مورد اصابت قرار دهد زیرا آن را خطری بزرگ برای خود می داند اما آمریکا تا این لحظه در خصوص دادن اسلحه به تل آویو تردید دارد.

نخست وزیر پیشین قطر در ادامه نوشت: اگر این طرف ها به توافق هسته ای جدیدی با ایران دست نیابند و آمریکا سلاح مورد نیاز را به اسرائیل بدهد، خدای نکرده یک اقدام نظامی انجام خواهد شد که ثبات و امنیت منطقه را از بین خواهد برد و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمی به همراه خواهد داشت.

این سیاستمدار کهنه کار قطری همچنین تاکید کرد: بنابراین امیدوارم که ما در منطقه خلیج(فارس) از طریق تمام کانال های موجود به آمریکا و غرب توضیح دهیم و خطرات هر گونه اقدام نظامی و لزوم حل مشکلات از طریق راه حل های مسالمت آمیز را به آن ها بگوییم زیرا ما در مقدمه خسارت دیدگان خواهیم بود.

حمد بن جاسم در پایان نوشت: با اینکه من نسبت به حصول توافق هسته ای میان ایران و غرب بسیار خوشبین بودم اکنون خوشبینی من کمتر شده است اما عجیب و بعید نیست که یک تحول مثبت رخ دهد و برجام دوباره احیا شود و ما را از خطرات دور کند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!