پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۹۰۲۳

طالبان مجمسه اسب‌ها را در شهر مزار شریف تخریب کردند

طالبان مجمسه اسب‌ها را در شهر مزار شریف تخریب کردند
طالبان مجمسه اسب‌ها را در شهر مزار شریف تخریب کرده‌اند. روندی که واکنش کاربران افغان را نسبت به این موضوع همراه داشته است. رسانه‌های افغان از شهرداری شهر مزارشریف نقل قول کرده که قرار است یک بدیل مناسب به جای آن ساخته شود. تنها تصویری که از روند تخریب نشر شده نشان میدهد که مجمسه یک اسب روی زمین افتاده است.

طالبان مجمسه اسب‌ها را در شهر مزار شریف تخریب کرده‌اند. روندی که واکنش کاربران افغان را نسبت به این موضوع همراه داشته است.

رسانه‌های افغان از شهرداری شهر مزارشریف نقل قول کرده که قرار است یک بدیل مناسب به جای آن ساخته شود. تنها تصویری که از روند تخریب نشر شده نشان میدهد که مجمسه یک اسب روی زمین افتاده است.

یکی از کاربران با همرسانی عکسی از مجمسه اسب‌ها نوشته «که این میدان قشنگ در مزارشریف است. مجسمه این سوارکاران و اسب‌ها را تخریب کردند. ماموریت آنها «تخریب» است.

یک کاربر دیگر نوشته که چوک یا چهارراه بزکشی در شهرمزار شریف «نمادی از تاریخ کهن سپورت(ورزش) بزکشی کشور ما است که با همکاری شرکت کامگار ساخته شده است اماشهرداری طالبان در شهر مزارشریف پیشنهاد کرده که این نمادکهن تاریخی تخریب شود و برایش بدیل در نظر دارند.»

کاربر دیگر توییتر نوشته که «امروز شنبه، افراد گروه طالبان مسجمه‌های اسب‌ها و پهلوان‌ها را که چند سال قبل به عنوان نماد بزکشی در یک چهارراه در مزارشریف نصب شده بودند، با تبر و تیشه، تخریب کردند.» او افزوده که قرار است در این محل پرچم طالبان نصب شود.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!