جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۷۵

آیت‌الله‌ جوادی آملی: تا اتحاد نباشد، کشور روی امنیت را نمی‌بیند

آیت‌الله‌ جوادی آملی: تا اتحاد نباشد، کشور روی امنیت را نمی‌بیند
آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: خداوند به ما عطا کنند لعنت را به مخالفان وحدت و اتحاد و صلح و امنیت را قرار دهیم.

هفته فرهنگی بر آستان آفتاب صبح دیروز همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام افتتاح شد. هفته فرهنگی بر آستان آفتاب امروز جمعه با حضور جمعی از چهره های ملی، هنرمندان و تشکل های فرهنگی و هنری در شهر خمین برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی، خانم دکتر طباطبایی، حجت الاسلام والمسلمین کمساری، استاندار استان مرکزی، و مسئولان شهر خمین از جمله مهمانان مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم پیام ویژه آیت الله جوادی آملی پخش شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا گفت: بحث هایی که در سنوات قبل درباره حضرت زهرا نقل می شد مربوط به خطبه فدکیه و برخی بیانات ایشان است. اما این بار به مباهله می پردازیم. این مباهله را جز ادب و انسانیت و محبت و عاطفه چیزی اداره نمی کند.

او با تاکید بر وحدت و اتحاد در جامعه گفت: تا اتحاد نباشد کشور روی امنیت را نمی بیند در این اتفاق حضور حضرت زهرا و حسنین صرفا برای امین گفتن نیست بلکه در این دعا سهیم هستند و چون کاری را بدون اذن خدا انجام نمی دهند. اینها به خدا می گویند توفیق به ما بده اگر اینها به بیراهه رفته اند و لعنت خداوند باید بر آنجا جاری شود، این لعنت به دست ما انجام شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: خداوند به ما عطا کنند لعنت را به مخالفان وحدت و اتحاد و صلح و امنیت را قرار دهیم حضرت زهرا به جایی رسیده است که به خداوند می فرماید من خلیفه شما شوم و به اجازه شما لعنت کسی را بر شما وارد کنم. این جا دو عنصر محوری است اختلاف و اتحاد حرف اول را در شقاوت و سعادت ملت ها می زند.

 

منبع خبر : جماران
منبع: جماران
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!