جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۹۶۶

امیرعبداللهیان با همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد

امیرعبداللهیان با همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد
در دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه لبنان، موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش فراز به نقل از خبرگزاری برنا، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم در این دیدار ضمن تبریک سال نو میلادی به همتای خود و نیز دولت و ملت لبنان، بر اصل دائمی حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت لبنان تاکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دعوت از همه طرف‌های لبنانی به گفت‌وگو برای تکمیل روند سیاسی در لبنان، گفت: «تجارب گذشته در لبنان نشان می دهد که برغم فراز و نشیب ها، جریان های سیاسی با حکمت و درایتی که دارند، به توافق ملی به نفع ملت لبنان می رسند».

 

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر حمایت ایران از روند سیاسی و ثبات و استقرار در لبنان و تاکید بر عدم مداخله در امور داخلی این کشور، ابراز اطمینان کرد که انتخاب رییس جمهوری از خلال هوشیاری و حکمت و تدبیر گروه‌های لبنانی در سریعترین زمان انجام خواهد شد.

 

وزیر امور خارجه ایران همچنین با تاکید بر آمادگی کمک جمهوری اسلامی ایران برای کاهش آلام مردم لبنان در خصوص مشکل برق و انرژی افزود، برای کمک به تعمیر نیروگاه‌های برق  لبنان و نیز احداث نیروگاه‌های جدید در این کشور، آمادگی داریم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تشکیل دولت جدید لبنان، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور سریعا برگزار شود.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفتگوها، همتای لبنانی را در جریان آخرین وضعیت روند مذاکرات رفع تحریم‌ها و نیز گفتگوها با عربستان سعودی قرار داد. تحولات یمن و فلسطین نیز از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر دو وزیر در این ملاقات بود. «عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با امیرعبداللهیان، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات لبنان تشکر کرد و گفت لبنان نیز به نوبه خود از ثبات در ایران حمایت می کند.

 

بوحبیب با استقبال از گسترش همکاری های لبنان با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، از حمایت دائمی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و استقرار در لبنان و حسن‌نیت ایران در کمک به حل مشکلات اقتصادی لبنان تشکر کرد و افزود، از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور بعد از تشکیل دولت جدید در لبنان استقبال می کنیم.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!