پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۲۹

معافیت‌های مهم آمریکا از تحریم‌های اینترنتی برای کاربران ایرانی

معافیت‌های مهم آمریکا از تحریم‌های اینترنتی برای کاربران ایرانی
بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، ارائه خدمات شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذاری مانند گوگل، متا، اپل و دیگر شرکت‌های مشابه به ایرانیان نیز قانونی خواهد بود.

به گزارش فراز به نقل از انتخاب، وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر به تشریح معافیت‌های اینترنتی کاربران ایرانی از تحریم‌های ایالات متحده پرداخته است.

تغییراتی کلیدی در مجوز‌های دولتی پیشین، موسوم به مجوز عمومی شماره یک ایران که با هدف کمک به کاربران ایرانی در جهت پنهان ماندن از رصد، آزادی بیان و دسترسی آن‌ها به گردش آزاد اطلاعات اعمال شده است.

در اولین روز ماه مهر ۱۴۰۱، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا (OFAC)، مجوز عمومی شماره دو ایران را در دسترس عموم قرار داد، که نسخه به‌روز شده‌ای بود از تحریم‌های اینترنتی اعمال شده در هجدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲.

با مجوز‌های تازه، نه تنها دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، ابزار‌های ارتباطی، نرم‌افزار‌های تماس ویدئویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین و مبتنی وب، بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم‌های آموزشی، ابزار‌های ترجمه و احراز هویت، ابزار‌های تغییر آی پی، آنتی ویروس‌ها، ابزار‌های مقابله با رصد اینترنتی، وی پی ان، تلفن‌های هوشمند و سیستم عامل آنها، تلفن‌های ماهواره‌ای، گجت‌های دیجیتال، سیم‌کارت، روتر، مودم، کامپیوتر‌های شخصی فراهم شد، بلکه ارائه خدمات شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذاری مانند گوگل، متا، اپل و دیگر شرکت‌های مشابه به ایرانیان نیز قانونی خواهد بود.

بخش دیگری از این تغییرات، مربوط به گسترش مجوز ابزار‌هایی است که به عنوان واسط و یا کمکی، شرایط لازم برای ارائه خدمات ارتباطی ابری و غیر ابری و همچنین تبادل اطلاعات در اینترنت را فراهم می‌کنند.

همچنین مجوز‌های مربوط به صادرات و یا صادرات مجدد ابزار و خدمات غیرتجاری موثر در آزادی اینترنت در ایران، مانند میزبانی نرم‌افزار‌های ضد نظارت، که توسط کاربران ایرانی خلق شده، توسعه یافته و یا به‌روز رسانی شده‌اند. همچنین برای توسعه دهندگان و فعالان ایرانی که در پی ساخت اپلیکشن و نرم‌افزار‌های ضد سانسور برای موبایل و کامپویتر هستند نیز مجوز‌هایی در نظر گرفته شده است.

یکی از کلیدی‌ترین تغییرات در مجوز‌ عمومی شماره دو ایران، حذف شرط «استفاده شخصی» از ابزار و امکانات است؛ بنابراین از این پس، نه تنها کاربران، بلکه شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند به صورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!