پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۸۹۰۷

حمله خبرگزاری اصولگرا به محسن برهانی؛ او ادای گاندی را درمی‌آورد

حمله خبرگزاری اصولگرا به محسن برهانی؛ او ادای گاندی را درمی‌آورد
تسنیم نوشت: اگر شومن‌بازی حمید فرخ‌نژاد و امثال او پس از دریافت قسط کارش برای نهادهای جمهوری اسلامی خیلی شرم‌آور است، ادای گاندی درآوردن و اخراج را برای اعتراض فاکتور کردن هم برای مدرسی که پیشتر نامه‌ی قطع‌ همکاری او صادر شده نیز چیزی جز فرصت‌طلبی نیست.

محسن برهانی استاد آزمایشی دانشگاه تهران اخیراً در توئیتی از اخراج خودش از دانشگاه تهران خبر داده و تلاش کرده است علت دستور اخراج خود را انتقادهایش به احکام صادره از سوی دستگاه قضا برای محاربه عنوان کند.

آقای محسن برهانی استاد آزمایشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران چند وقت پیش در توئیتی درباره قطع همکاری دانشگاه تهران با خودش سخن گفته است. تصویر اولیه‌ای که او می‌سازد آن است که پس از برخی نقطه‌نظرات انتقادی درباره محاکمه‌های اخیر دستور اخراجش از دانشگاه صادر شده است.

برهانی اخیراً انتقاداتی به موضوع محارب دانستن برخی محکومان وارد کرده و البته پاسخهایی نیز از برخی حقوقدانان شنیده بود؛ اینکه حکم اعدام برخی محکومان به واسطه حضور او در اغتشاشات اخیر درست بود یا خیر، و اینکه آیا جرم آنها مصداق حکم محاربه است یا نیست، یک مسئله حقوقی است و به صورت طبیعی می‌تواند با مباحثه حقوقدانان مواجه شود امّا انتقاد و اعتراض، ساحتی است که بیش و پیش از هرچیز نیازمند صداقت و پرهیز از ریاکاری است.

خبرنگار تسنیم پس از پرس و جو از برخی مسئولان در این باره مطلع شد که اساساً مسائل مربوط به آقای برهانی به پیش از اتفاقات اخیر بازمی‌گردد؛ در نامه‌ای به تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱، یعنی حدود ۴۰ روز قبل از اجرای حکم محسن شکاری، هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه تهران به نامه شماره ۱۷۹۳۸۲ مورخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ (یعنی ۵۰ روز قبل از اجرای حکم محسن شکاری) به معاونت آموزشی دانشگاه تهران پاسخ داده است که با ادامه عضویت ایشان (محسن برهانی) در هیات علمی دانشگاه تهران مخالفت شد.

 

محاربه , دانشگاه تهران ,

 

 

در حقیقت عضویت ایشان در هیئت علمی دانشگاه تهران آزمایشی بوده و با درخواست وی برای رسمی شدن به‌دلیل نیاوردن نصاب و امتیاز لازم موافقت نشده است. همچنین ماجرای مخالفت با هیئت علمی شدن آقای برهانی و بررسی رزومه وی به خیلی پیشتر این ایام و سال ۹۷ برمی‌گردد اما در شهریورماه امسال نهایی شده است.

به هر حال، می‌توان معترض بود و حتی در مقام اپوزیسیون یک نظم سیاسی نیز عمل کرد، امّا غش در اعتماد و فریب دادن مردم، حتی فریب معترضین، نه تنها امر اخلاقی نیست، بلکه ریاکارانه و فرصت‌طلبانه محسوب می‌شود. اگر شومن‌بازی حمید فرخ‌نژاد و امثال او پس از دریافت قسط کارش برای نهادهای جمهوری اسلامی خیلی شرم‌آور است، ادای گاندی درآوردن و اخراج را برای اعتراض فاکتور کردن هم برای مدرسی که پیشتر نامه‌ی قطع‌ همکاری او صادر شده نیز چیزی جز فرصت‌طلبی نیست.

 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!