شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۹۴

علی باقری: خبر جدیدی نیست، آمریکا در مذاکرات پیشنهاد جدیدی ارائه نکرده

علی باقری: خبر جدیدی نیست، آمریکا در مذاکرات پیشنهاد جدیدی ارائه نکرده
علی باقری‌کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: پیوستگی، امتداد و تداوم مذاکرات همچنان ادامه دارد و ارتباط ما با طرف مقابل و همچنین آن‌ها با ما نیز مستمر است و هیچ انقطاعی در این مسیر نبوده و نکته ویژه‌ای نسبت به قبل وجود نداشته و این پیوستگی وجود دارد.

به گزارش فراز به نقل از ایلنا، مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: نکته اساسی که در فرآیند پیگیری‌های ما وجود دارد، روند پیوستگی گفت‌وگوها بوده که این پیوستگی، امتداد و تداوم مذاکرات همچنان ادامه دارد و ارتباط ما با طرف مقابل و همچنین آن‌ها با ما نیز مستمر است و هیچ انقطاعی در این مسیر نبوده و نکته ویژه‌ای نسبت به قبل وجود نداشته و این پیوستگی وجود دارد.

علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای احیای برجام، در پاسخ به این سوال که روند و دور جدید مذاکرات برجامی حول محور چه موضوعات جدیدی است و آیا قرار است موضوعات جدیدی هم مطرح شود، گفت: خبر جدیدی وجود ندارد. اما چارچوبی که ما در حال ادامه مذاکرات هستیم، بر اساس محورهایی است که بتوانیم مولفه‌های اصلی و اساسی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند تدوین پیش‌نویس توافق مدنظر پیگیری کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ تفاوتی با قبل نکرده است. 

وی افزود: طبیعی است، نکته اساسی که در فرآیند پیگیری‌های ما وجود دارد، روند پیوستگی گفت‌وگوها بوده که این پیوستگی، امتداد و تداوم مذاکرات همچنان ادامه دارد و ارتباط ما با طرف مقابل و همچنین آن‌ها با ما نیز مستمر است و هیچ انقطاعی در این مسیر نبوده و نکته ویژه‌ای نسبت به قبل وجود نداشته و این پیوستگی وجود دارد. 

باقری کنی در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه آقای بورل اعلام کردند مبنای دور جدید مذاکرات بر اساس همان بسته پیشنهادی که توسط اتحادیه اروپا مطرح شده پیگیری خواهد شد آیا آمریکایی‌ها و همچنین ایران نسبت به این بسته پیشنهادی درخواست جدیدی مطرح کرده‌اند، گفت: آمریکا که پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است و ایران هم بر اساس آن مولفه‌های اساسی که از قبل روی آن تاکید داشته همچنان این تاکیدات مورد توجه‌اش است. 

وی درباره تعامل ایران و آژانس و زمان بازگشت تهران به تعهدات خود، گفت: اقدامات ما درباره خاموش کردن دوربین‌ها و همچنین برنامه‌های اتمی در قالب اجرای قانون راهبردی مجلس بوده که با توجه به آن قوانینی که وضع شد، دولت و همچنین سازمان انرژی اتمی آن اقدامات را انجام داده است. اما اینکه چه زمانی ایران به آن تعهدات برمی‌گردد بستگی به روند مذاکرات دارد. 

باقری کنی در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است مذاکرات به نتیجه نهایی برسد گفت: بحث و گفت‌وگو بین دو طرف وجود داشته و ادامه دارد. 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!