شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۴۸۵

متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان!

متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان!
در آبان ماه حدود ۸۰۰۰ قرارداد خرید و فروش آپارتمان منعقد شده و بیشترین رشد معاملات مسکن متعلق به منطقه ۱۹ بوده که حدود ۱۳۰درصد رشد معامله داشته است.

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن حکایت از افزایش معاملات و افزایش قیمت ها دارد.متوسط قیمت مسکن به ۴۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان در هر متر مربع رسیده است. در آبان ماه حدود ۸۰۰۰ قرارداد خرید و فروش آپارتمان منعقد شده و بیشترین معاملات در مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۷و ۸ بوده است.بیشترین رشد معاملات مسکن متعلق به منطقه ۱۹ بوده که حدود ۱۳۰درصد رشد معامله داشته است.

 

منطقه ۲۲ و ۱۷ با رشد ۷۹.۶۹ درصدی و ۶۲.۳۹ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار داشته اند. مناطق ۱۲، ۹، ۴، ۲۱، ۱۳، ۶، ۲، ۱۵، ۷، ۱۸و ۸، رشد معاملات‌شان بیش از رشد متوسط ثبت شده در ماه آبان بوده است. همچنین رشد ماهانه تعداد معاملات در مناطق ۱۰، ۳، ۱۴، ۵، ۲۰، ۱، ۱۱ و ۱۶ زیر متوسط رشد متوسط بوده ،منطقه ۱۶ با رشد حدود ۱۷درصدی معاملات کمترین رشد خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داده است.

 

در این ماه رشد قیمت مسکن ۶.۸۲ درصد بوده که منطقه ۲۰، ۱۲، ۴، ۱۹، ۲۱، ۳، ۱۸، ۱، ۱۷، ۲ و ۹، افزایش قیمت بیشتری را پشت سر گذاشته‌اند . در این ماه خانه های معامله شده در منطقه ۱۱، کاهش قیمت ۴.۸۵ درصدی را نیز ثبت کرده اند. همچنین مناطق ۸، ۱۶، ۲۲، ۷، ۱۴، ۶، ۱۰، ۱۳، ۵، ۱۵ و ۱۱ کمتر از متوسط رشد ماهانه قیمت مسکن افزایش قیمت داشته اند.

 

چرا با وجود گلایه مشاوران املاک از رکود بازار، آمارهای رسمی از رشد بالای معاملات حکایت می‌کند؟

 

یک فعال بازار مسکن به سایت «اکوایران» گفته: «نمی‌توان با پرس و جو از مشاوران املاک در خصوص رونق بازار اظهارنظر قطعی کرد زیرا به دلیل افزایش دفاترمشاور املاک ممکن است در سال سهم هر کدام کم تر از ۵ معامله مسکن باشد بنابراین  رضایتی از رونق بازار نداشته باشند اما آنچه که در مورد توجه است معاملات ثبت شده است.همچنین افزایش قیمت ها توسط فروشندگان ملاک ارزیابی برای افزایش قیمت مسکن  نیست بلکه نرخی که بر اساس آن معامله به ثبت می رسد باید مورد توجه قرار گیرد».

 

برخی مشاوران املاک معتقدند تفاوت دیدگاه خریداران و فروشندگان باعث شده کم تر معامله ای به ثبت برسد. فروشندگان قیمت های خود را به شدت افزایش داده و خریداران به دلیل رکود بازار منتظر کاهش قیمت و عقب نشینی فروشندگان هستند. فروشندگانی که انگیزه چندانی هم برای فروش ندارند زیرا به اعتقاد آنها در حال حاضر بازار مسکن یکی از امن ترین بازارها است .

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!