جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۸۳۷۹

رئیسی: به معاندین رحم نخواهیم کرد

رئیسی: به معاندین رحم نخواهیم کرد
رئیس جمهور با اشاره به استفاده دشمن از شعار آزادی تصریح کرد: کجا دیدید در عالم فرعون‌ها و استعمار کنندگان به جامعه بگویند ذخایر و داشته هایتان تا ازبین ببریم، می‌گویند می‌خواهیم شمارا آزاد و مستقل کنیم. معلوم است که با شعار‌های فریبنده ملت‌ها را به بدبختی می‌اندازند. کجای دنیا شعار از آزادی و حقوق انسان ندادند؟

به گزارش فراز به نقل از تسنیم، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران اظهار داشت:فاطمه اطهر الگوی برای بشریت است و سیره او پیشروی ماست هرچند شناخت شخصیت ایشان کاری سخت و گران است و فقط اولیای الهی می‌توانند حقیقت فاطمی را بشناسند، ولی ما انسان‌ها نسبت به شناخت سیره فاطمه زهرا و قول و فعل و زندگی او قابل دستیابی است.

وی با بیان اینکه نشان صدق حضرت فاطمه (س) شهادت ایشان است، گفت: فاطمه اطهر یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است و نبی مکرم اسلام برای ایجاد تحول در جامعه بشری آمد و تحول تمدنی پیامبر مدینه العرب را به مدینه النبی تبدیل کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه آنانی که بدنبال قومیت گرایی و تفرعن و خودخواهی هستند باشعار‌هایی می‌خواهند جامعه را دچار انحراف کنند، گفت: فاطمه اطهر مقتدایی است که می‌خواهد جهان بشریت را صیانت و میراث گرانقدر نبوی را و میراث ولایت را حفظ کند تا نقاب را از چهره نفاق کنار بزند و یکی از سلاح‌ها خطبه‌های آتشین ایشان است که جلوه جهاد تبیین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از افراد انحراف و فتنه‌ها را نمی‌توانند درست ارزیابی کنند، گفت: فاطمه میدید که چه انحراف بزرگی اتفاق می‌افتد لذا دست حسنین را میگرفت و زیر سایبانی اشک می‌ریخت و کنار درب مسجد النبی نمازگزاران به ایشان می‌گفتند زیاد گریه می‌کنید و این گریه نفاق را برملا می‌کرد. سلاح دیگر فاطمه اشک‌های دیدگانش بود و در مسیر مبارزه با نفاق ایستاد و اولین شهیده مبارزه با نفاق فاطمه (س) است.

وی با اشاره به استفاده دشمن از شعار آزادی تصریح کرد: کجا دیدید در عالم فرعون‌ها و استعمار کنندگان به جامعه بگویند ذخایر و داشته هایتان تا ازبین ببریم، می‌گویند می‌خواهیم شما را آزاد و مستقل کنیم. معلوم است که با شعار‌های فریبنده ملت‌ها را به بدبختی می‌اندازند. کجای دنیا شعار از آزادی و حقوق انسان ندادند؟

رییسی با تاکید بر اینکه بیسواد کسی است که نداند در مقابل چه کسی بایستد و چشم دل نداشته باشد و نتواند دوست و دشمن را تشخیص دهد، تصریح کرد: در عزای فاطمی بخواهیم که به ما چشم دل بدهد و حسین خون قلبش را داد که جامعه را از جهالت برهاند و امروز همان جاهلیت قدیم است که با بهره گیری از رسانه و فناوری روی کار آمده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همان جاهلیت قدیم فساد و بی عدالتی و تفرعن را دنبال می‌کند، گفت: امام پرچم مبارزه با دشمن و عدالتخواهی را بالا بروند و این شهدا به‌دنبال امام و برای حاکمیت اسلام جان شیرین خود را برای دفاع از وطن و ناموس و قرآن گذاشتند.

رییسی بیان کرد: در اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود و همه بودند و استکبار و با همه توان به میدان آمد و نفاق و سلطنت طلبی و ضدانقلاب به میدان آمد و عده‌ای نیز که رسما در میدان نبودند شایعه سازی و فضاسازی کردند تا امید مردم را به یاس تبدیل کنند و قران نسبت به چنین فضاسازانی هشدار داده است.

وی مطرح کرد: امام و رهبری به وظایف خود عمل کردند و کاستی‌ها مربوط به دستگاه‌های ۴۳ سال گذشته است و باید صاحبان تبیین این امر را تبدیل کنند و کاستی‌ها مربوط به نظام اداری است. دشمن، چون میخواهد نظام را بزند عمود خیمه نظام مورد هدف قرار می‌دهد، چون این خیمه به وجود او پابرجاست. کاستی‌ها مربوط به جا‌هایی است که کسانی که اعتقاد ندارند مسوولیت گرفتند.

رییس جمهور خطاب به دهه هشتادی‌ها تصریح کرد: به دهه‌های ۸۰، و ۹۰ ای‌ها بگویید که این نظام رهبری دارد که در هدایت و رهبری امت بی‌نظیر است.

رئیس جمهور با بیان این جمله که ملاک، نگریستن به عملکرد هاست گفت: بخاطر عنایت‌های حضرت زهرا در بسیاری از حوزه ها، خداوند را شاکریم. کشور ما پیشرفت‌های بسیاری داشته و دلیل عصبانیت دشمن همین پیشرفت‌هایی است که در سایه تحریم‌ها و فشار‌ها به آن دست یافتیم.

وی خطاب به دشمنان گفت‌: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفتگو هستیم و ما قصد براندازی نداریم، در حالی که ما شما را می‌شناسیم. آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شده اند باز است، ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد.

رییسی با تاکید بر این‌جمله که ملت ما اراده کرده که در مسیر موفقیت پیش برود گفت: نه می‌توانیم برگردیم و نه درجا بزنیم، راهی جز پیشرفت نداریم. ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته در این‌مسیر پیش برود، ما حق عقبگرد نداریم و جوان‌های دهه ۸۰، ۹۰ ما این پیشرفت را ادامه می‌دهند و از فاطمه (س) آموختیم با امید زندگی کنیم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

رییسی با بیان این‌جمله که یاس و ناامیدی آلفای دشمن و منکر است و باید امیدوار بود، گفت: رشوه، فساد، تبعیض، بی عدالتی و تسلیم شدن در برابر دشمن و وادادگی مسائلی است که باید روی آن حساس بود. مبادا ارزش‌ها کمرنگ شود و نسبت به ولایت و زعامت پشتیبانی نکنید.  

وی خطاب به معاندین تصریح کرد: برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید؛ دوگانه ما استقلال طلبی و وابستگی و آزادگی و آزادی خواهی است. ملت ما آنچه در کنار ابدان شهدا بدان پیوند می‌بندد انسجام و وحدت است و نمی‌توانید انسجام و وحدت ما را بهم بزنید. هرکسی بخواهد انسجام ملی را برهم بزند در مسیر دشمن حرکت کرده است و رهبری تحولخواه هستند.

رییس جمهور تاکید کرد: وضع اقتصادی با مشارکت مردم باید متحول شود و نرخ تورم و ارز با مشارکت مردم شرایط کاهشی پیدا می‌کند.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!