سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۸۳۷۴

طالبان: اگر بمب اتمی هم بر سر ما بیندازند منع آموزش زنان را لغو نمی‌کنیم

طالبان: اگر بمب اتمی هم بر سر ما بیندازند منع آموزش زنان را لغو نمی‌کنیم
وزیر آموزش عالی وابسته به طالبان افغانستان تصریح کرد: حتی اگر بر سر ما بمب اتم هم بیندازند از تصمیم منع تحصیلات دانشگاهی زنان کوتاه نمی‌آییم. وی در واکنش به انتقادات بین المللی با لحنی تند گفت: آماده تحریم‌های جامعه جهانی در این باره هستیم.

به گزارش شبکه العربیه، محمد ندیم، وزیر آموزش عالی دولت طالبان در واکنش به انتقادات بین المللی با لحنی تند گفت: آماده تحریم‌های جامعه جهانی در این باره هستیم.

این در حالی است که وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دسترسی به کار، اصل حقوق بشر بوده که مورد قبول همه کشورهای جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قطر با بیان اینکه تصمیم طالبان برای تعلیق فعالیت زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی بسیار نگران‌کننده است، گفت: دسترسی به کار یک اصل پذیرفته‌شده حقوق بشر است.

آنها از دولت طالبان خواستند در تصمیم خود تجدید نظر کند و به کارمندان زن اجازه کار بدهد.

وزارت امور خارجه قطر همچنین اعلام کرد که زنان و دختران با فعالیت در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان همکاری می‌کنند.

طالبان تصمیم گرفته فعالیت زنان و دختران در این سازمان‌ها را متوقف کند و به همین دلیل چهار سازمان کمک رسانی فعالیت خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآورده‌اند. طالبان پیش از آن نیز تحصیلات دانشگاهی را برای زنان افغانستان ممنوع کرد.

 
 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!