جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۸۲۹۲

معاون وزیر صمت: خودروهای وارداتی دی‌ماه از طریق بورس عرضه می‌شود

معاون وزیر صمت: خودروهای وارداتی دی‌ماه از طریق بورس عرضه می‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نمونه خودروهای وارداتی دی ماه از طریق بورس عرضه می‌شود، گفت: برنامه دولت برای کاهش قیمت خودرو به دنبال عرضه بیشتر است

 منوچهر منطقی روز شنبه در بازدید از شرکت فردا موتورز در بروجرد در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت خودرو در کشور گفت: برنامه دولت در این حوزه عرضه بیشتر است تا قیمت متعادل شود. قیمت واقعی قیمت بورس است.

وی افزود: قیمت گذاری خودروهای وارداتی در بورس بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود، اگرچه در موضوع واردات بر خودروهای اقتصادی تاکید شده، اما قیمت این خودروها لزوماً اقتصادی نخواهد بود، زیرا در بورس عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون دو دسته در خصوص واردات خودرو به وزارت صمت مراجعه کرده‌اند؛ دسته اول که پیش از این وارد کننده اصلی بودند و دسته دوم خودروسازان داخلی بودند، ضمن اینکه برخی واردکنندگان بزرگ خودرو در گذشته اکنون به تولیدکننده خودرو تبدیل شده‌اند.

معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که یک عرضه را بیشتر کنیم و دوم اینکه کانال‌های تعیین قیمت را بیشتر مورد توجه مردم قرار دهیم.

منطقی گفت: در حوزه واردات خودرو ۴۰۰ گروه ثبت نام کردند. از مجموعه‌های ثبت نامی حدود ۲۸ مورد مراحل لازم را طی کردند.

وی افزود: این وارد کننده ها نیز باید خودروها را انتخاب می‌کردند و قرارداد می‌بستند و مجوزهای استاندارد و محیط زیست را می‌گرفتند و خدمات پس از فروش را ساماندهی می‌کردند که در نتیجه از این تعداد در نهایت هفت وارد کننده به مرحله نهایی رسید.

معاون وزیر صمت روز شنبه سوم دیماه در سفر به شهرستان بروجرد پس از دیدار با امام جمعه بروجرد از شرکت فردا موتورز این شهرستان در بخش اشترینان بازدید کرد.

 
 

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!