پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۵۸۲۶۴

دانشگاه شریف: در ارتباط با وقایع اخیر ۳۳ حکم بدوی برای دانشجویان صادر شده

دانشگاه شریف: در ارتباط با وقایع اخیر ۳۳ حکم بدوی برای دانشجویان صادر شده
مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف گفت: در ارتباط با وقایع اخیر ۳۰۰ شکایت به کمیته انضباطی واصل شده و تا به حال ۳۳ حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیئت تجدیدنظر صادر نشده است.

به گزارش «فراز»؛ هادی نوبهاری در پاسخ به این سوال که در ارتباط با وقایع اخیر برای چه تعداد از دانشجویان در شورای انضباطی دانشگاه احکام بدوی صادر شده و چه تعداد از احکام نهایی شده است، گفت: حدود ۳۰۰ شکایت به کمیته انضباطی واصل شده که در حال بررسی است و تا به حال ۳۳ حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیئت تجدیدنظر صادر نشده است.

مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با مهر درباره اینکه احکام صادر شده شامل چه مواردی می‌شود، گفت: بسته به نوع تخلف، تا به حال احکام مختلفی صادر شده؛ از تذکر کتبی و توبیخ کتبی تا یک یا دو نیم سال منع موقت از تحصیل که برخی به‌صورت تعلیقی است. برخی با احتساب سنوات است و برخی بدون احتساب سنوات.

نوبهاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رویکرد دانشگاه در برخورد با دانشجویان معترض در وقایع اخیر چیست؟ گفت: ما دانشجوی معترض را از دانشجوی متخلف جدا می‌دانیم. رویکرد دانشگاه صدور مجوز برای تشکل‌های قانونی موجود در دانشگاه برای برگزاری تجمعات قانونی، جلسات مناظره، برنامه‌های تریبون آزاد و … است تا دانشجویان بتوانند در چهارچوب ضوابط و مقررات موجود و بدون واردکردن آسیب به خود و دیگران، حرف خود را بزنند و حرف دیگران را بشنوند و بنیان فکری خود را رشد دهند.

وی ادامه داد: اما رویکرد دانشگاه در مقابل دانشجویانی که نسبت به برگزاری تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز اقدام یا سایر بندهای آئین‌نامه‌های انضباطی را نقض می‌کنند و مشکلاتی را برای خود، هم‌کلاسی‌های خود و دانشگاه ایجاد می‌کنند، مواجهه بدون اغماض از طریق کمیته انضباطی است.

این مقام مسئول دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت تعهد دانشجو، احکام صادره لغو شود، گفت: در اطلاعیه ۱۲ آذر هیئت رئیسه دانشگاه اعلام شده است که احکام بدوی صادره، در فرایند تجدیدنظر، تحت تأثیر پایبندی افراد در فضای حقیقی و مجازی دانشگاه به منشور اجتماعی دانشگاه مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و بر همین اساس عمل خواهد شد.

نوبهاری همچنین درباره اینکه ماجرای آتش‌سوزی دفتر بسیج و پیگیری دانشگاه به کجا رسید؟ گفت: موضوع از طریق نهادهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی و رسیدگی است و فعلاً چیزی قابل اعلام نیست.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!