پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۸۱۷۰

افشاگری درباره پرونده‌سازی زاکانی برای کارکنان شهرداری؛ ۱۲۰۰ پرونده

عضو شورای شهر تهران از ارسال نامه به شهردار تهران در خصوص انتصابات خلاف اساسنامه‌ شهرداری در شرکت‌ها و سازمان های ذیربط خبر داد.

به گزارش فراز، ناصر امانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس سازمان بازرسی گفت: به نظرم حالا برای ارائه گزارش توسط شهرداری در حوزه مبارزه با فساد زود بود چرا که باید اجازه می‌دادید که مردم، اعضای شورا و بدنه شهرداری مبارزه با فساد را احساس می‌کردند اما مردم این موضوع را با چشم و احساسشان هنوز درک نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که شاه‌بیت مبارزه با فساد رعایت قانون از طرف شهردار تهران و معاونینش به عنوان حلقه‌های اول مدیریتی تهران است، گفت: اگر می‌خواهید ثابت کنید که ما در شهرداری مبارزه با فساد انجام می‌دهیم باید از خودمان شروع کنیم و خود را ملزم به رعایت قوانین بالادستی کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: من به آقای زاکانی نامه نوشتم و به او اعلام کردم که انتصاباتش در شرکت‌ها خلاف قانون است، چرا که برخلاف اساسنامه مستقل این شرکت‌ها است اما نه تنها به این نامه توجه نشد بلکه احکام همه روسای سازمان‌ها را برای یکسال دیگر تمدید شد و ما در پیشگاه خدا و مردم سربلند هستیم چرا که تذکرمان را دادیم و کارهایمان را کردیم و حتی به شما (بازرسین) نامه زدم.

وی با بیان این‌که مبارزه با فساد یک احساس است، تصریح کرد: متاسفانه از تاریخ بلدیه تاکنون بحث پرداخت رشوه و تخلف همزاد بلدیه شده و یک رستم می‌خواهد که این فرزند نامشروع را از مادرش جدا کند.

امانی با بیان این‌که در زمان ما در شهرداری از رئیس دادگستری لوح تقدیر مبارزه با فساد گرفتیم اما مردم آن را حس نکردند، اظهار کرد: وقتی من در کمیسیون ماده ۱۰۰ نشستم و قاضی و کارشناسان هم هستند و صاحب پرونده به ما می‌گوید که قرآن بیاورید تا روی آن دست بگذارم که به من گفته‌اند اگر چند میلیارد پول بدهید پرونده‌ات به ماده کمیسیون ۱۰۰ نمی‌رود، من چگونه می‌توانم از شهرداری دفاع کنم؟.

وی اضافه کرد: مرکز حقوقی شهرداری چشم‌اش کور و باید از حقوق شهرداری در مراجع حقوقی دفاع کند و یا سازمان سرمایه‌ گذاری وقتی قراردادی را بد می‌بندد باید برود و یقه مشارکت‌کننده را بگیرد تا حق شهرداری را پس بگیرد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شما می‌گویید هیات رسیدگی به تخلفات اداری را اصلاح کردید؟ در حالیکه شما آرامش را از بین برده‌اید؛ چرا که ۱۲۰۰ پرونده به این هیات فرستادید و بهتر بود کسانی را انتخاب می‌کردید تا در این هیات باشند که مقررات، ساختار شهرداری و آیین‌نامه‌ها را بشناسند نه این‌که به هیچ چیزی اشراف نداشته باشند. هیات رسیدگی به تخلفات اداری را شبیه مراجع قضایی کردید.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیل جابه‌جایی مدیران در شهرداری ایجاد شده و به محض تغییر شهردار منطقه از معاون تا معاون ناحیه تغییر می‌کنند و این افراد به خانه می‌روند و سازمان غیررسمی تشکیل می‌شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: از ۲۲ معاون برنامه ‌ریزی در مناطق چهار نفر زن بودند اما حالا سه نفرشان عزل شدند و جالب است که شهردار یک منطقه به یکی از آنها گفته که من با زن جماعت حوصله کار ندارم و بهتر است که بازرسی به این موضوعات ورود کند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!