پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۸۱۰۰

کارشناسان آژانس امروز به تهران می‌آیند

کارشناسان آژانس امروز به تهران می‌آیند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که تیمی از کارشناسان این نهاد امروز (18 دسامبر، 27 آذر ماه) به منظور تلاش برای حل موضوعات باقیمانده به ایران سفر خواهند کرد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد که درست پس از آن که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که جمهوری اسلامی به زودی قادر است به مواد شکافت‌پذیر با درصد غنای مناسب برای ساخت تسلیحات دست پیدا کند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد برای حل و فصل اختلافات در خصوص آثار اورانیومی که ادعا می‌شود در سایت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده پیدا شده است، تیمی را به ایران می‌فرستد.

طبق این گزارش،‌ سفر کارشناسان آژانس به ایران روز ۱۸ دسامبر ۲۷ آذر ماه انجام می‌گیرد و هدف آن «رسیدگی به موضوعات پادمانی باقیمانده است که پیش‌تر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرده بود».

بر اساس این گزارش، این سفر بر «چندین مواد اورانیومی با منشأ انسانی» تمرکز دارد که در سال ۲۰۱۹ در سه مکان گزارش شد».

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تحریک آمریکا، فرانسه و آلمان در ماه نوامبر، قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کرد و از تهران خواست تا در تحقیقات آژانس درباره آثار رادیواکتیو همکاری کند.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش‌تر خبر این بازدید را اعلام کرده بود. وی در این خصوص گفته بود: «تعاملات ما با آژانس ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم به‌طور مؤثر در جهت رفع موانع و ابهامات پیش برویم و گامی رو به جلو برداریم.»

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!