سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۷۸۸۹

اعدام ماهان صدرات چگونه به تعویق افتاد؟

اعدام ماهان صدرات چگونه به تعویق افتاد؟
حکم اعدام ماهان صدرات که روز شنبه به وکیل وی ابلاغ شده بود به تعویق افتاد.ماهان صدرات شهروند اهل تهران است که در جریان اعتراضات اخیر پس از فوت مهسا امینی، بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است.
نویسنده :
زهرا غفوری

 

اتهام ماهان صدرات

 

به گزارش فراز، براساس کیفرخواست صادر شده در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام، ماهان صدرات مرنی فرزند کاظم فاقد سابقه کیفری و ساکن تهران جزو افرادی بوده که در تاریخ۲۰ /۰۷/ ۱۴۰۱ در اعتراضات شهر تهران شرکت کرده و مرتکب جرایمی شده است.

وی متهم به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی است.

بر اساس آنچه در کیفرخواست آمده: ماهان همچنین صدرات مرنی با شاکی خصوصی درگیر و او را با چاقو مجروح کرده است. 

 

See the source image

 

 

یکی از شکات به‌نام محمدرضا قنبرطلب در جریان این دادگاه گفت که عصر روز ۲۰ مهرماه با مونور سیکلت در حال تردد از خیابان ولیعصر –  چهارراه مدرس به سمت میدان راه آهن –  بوده که گروهی موتورسوار که متهم نیز در بین آنان بوده در خیابان رعب و وحشت ایجاد می‌کنند. 

شاکی در ادامه گفت: این موتورسواران در ادامه اقدام به تعقیب موتور سیکلت ما کرده و با لگد پراکنی به سمت موتور در حرکت – گویی که در اجرای این عملیات حرفه ای هستند –  موتور سیکلت ما را در نزدیکی مهدیه تهران واژگون کرده و در ادامه متهم- ماهان صدرات مرنی-  با در دست داشتن یک فقره چاقوی سلاخی، از پشت، دوستم –  راکب موتور –  را از ناحیه بازوی دست چپ مورد حمله قرار داد.

 

محمدرضا قنبرطلب، شاکی ماهان صدرات

 

محمدرضا قنبرطلب، شاکی ماهان صدرات روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت که از شکایت خود صرف نظر کرده است.

او نوشت:

«زمانه طرح محبت نه این زمان انداخت

با الهام از جایگاه عظیم گذشت در آموزه‌های دینی و پشتوانه‌های ادبی کشورم ایران آنچه از جانب ماهان صدرات رخ داد به بی‌بی دو عالم بخشیدم و این اغماض را اعلام می‌دارم. امیدوارم در شب شهادت حضرت زهرا (س) محبت و مودت ایشان شامل حال همه ما گردد. »

 

او روز شنبه نیز در توییتر خود نوشت:

«تو پیش از عقوبت در عفو کوب» سعدی

به عنوان سربازی که همواره در راستای منویات آقا و در جهت تحکیم نظام گام برداشتم، از ریاست قوه قضاییه عاجزانه استدعا دارم با توجه به اظهار ندامت قلبی متهم، نظام از حق خود در برخورد با ⁧ماهان صدرات⁩ بگذرد. از صبح در کنار خانواده ⁧ماهان⁩ در تلاشیم.

 

او همچنین در توییتی دیگر خطاب به رییس قوه قضاییه نوشت: «حضرت آیت ‌الله اژه‌ای؛ خانواده ماهان صدرات به‌خاطر حس وطن‌دوستی و عشق به ایران جواب هیچ کسی را از خارج کشور نداده و اجازه سواستفاده به احدی را ندادند! مادربزرگش همین الان قسمم داد به پهلوی بی‌بی دوعالم که من صدایشان را به شما برسانم. یک دقیقه فرصت صحبت با شما، ماهان را نجات می‌دهد!»

اشاره قنبرطلب به مادربزرگ ماهان صدرات، فیلمی بود که از هر دو مادربزرگ او منتشر شد و در آن از قوه قضاییه و مقامات نظام درخواست داشتند فرزندشان اعدام نشود. 

 

روز شنبه پدر ماهان صدرات به روزنامه شرق خبر داده که فرزندش به اعدام محکوم شده‌است و حکم او برای اجرا فرستاده شده‌است و این کار با وجود رضایت شاکی خصوصی وی صورت گرفته است. پدر ماهان گفته «ما حتی از زمان اجرای حکم هم خبر نداریم. می‌گویند پرونده امنیتی است و نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. نمی‌دانم چه خاکی به سرم کنم. ماهان متولد ۷۸ است. او بار‌ها در جلسه دادگاه گفته که چاقو دست او نبوده‌است، اما حکم محاربه به ماهان دادند و حالا هم می‌گویند پرونده به اجرای احکام رفته‌است.»

 

کاظم صدرات پدر ماهان همچنبن یه روزنامه شرق گفته «عصر چهارشنبه جلسه برگزار کردیم، رضایت شاکیان را جلب کردیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود. به قاضی پرونده همه مسائل اعلام شد، ما منتظر ختم به خیر شدن بودیم ولی امروز صبح یکی از وکلای پرونده با ما تماس گرفت و گفت که ساعت ۸ و نیم صبح ابلاغیه ای آمده که در آن قید شده که حکم ماهان به اجرای احکام ابلاغ شده است.»

 

شاکی پرونده امروز ساعت ۱۳ در صفحه توییتر خود از توقف حکم اعدام ماهان صدرات خبر داد و نوشت:

«ملت شریف ایران

به لطف الهی در نیمه شب حکم ماهان صدرات متوقف گردید. صدای مادربزرگ های ماهان ومردم کشورم که با بی اعتنایی به رسانه های بیگانه از آیت الله اژه ای درخواست رافت اسلامی نمودند شنیده شد. یاد ندارم جز روضه ارباب گریه کرده باشم اما امروز در ملاعام برای لغو حکم گریه کردم. صدای قبلی ما شنیده شد.»

۴۸ ساعت وقت داریم تا فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و اعتقادی با همدلی و وفاق ملی از قوه قضاییه بخواهیم که در خصوص حکم ماهان صدرات با تاسی از سیره اهل بیت علیهم‌السلام برخورد شود.

 

 

 

اما بعد از دقایقی توییت را پاک و توییت دیگری جایگزین کرد که در آن از تعویق حکم اعدام ماهان صدرات خبر داد.

وی نوشت: «نیمه شب حکم ⁧ماهان صدرات⁩ متوقف و ظاهرا به تعویق افتاد.

صدای مادربزرگ‌های ماهان و حمایت مردم شریف ایران به مسئولین قوه قضاییه و آیت الله اژه‌ای و ⁧نه⁩ هموطنانم به شبکه‌های معاند و بیگانه شنیده شد.

امروز همه باهم فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و اعتقادی برای آرامش کشور متحد هستیم.»

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!