پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۷۸۲۳

وزیر خارجه عربستان: حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم؛ امیدواریم این حرف‌ها به روابط مثبت تبدیل شود

وزیر خارجه عربستان: حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم؛ امیدواریم این حرف‌ها به روابط مثبت تبدیل شود
«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: «ایران بخشی از منطقه و یک همسایه است. ریاض همچنان دست خود را برای رسیدن به یک رابطه مثبت که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم ما باشد دراز خواهد کرد». وی افزود: «حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم و امیدواریم که این حرف‌ها به روابط مثبت تبدیل شود».

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی شب گذشته (جمعه، ۱۸ آذر) طی نشست خبری با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج در پایان اجلاس سران عرب و چین در ریاض تاکید کرد: «ایران بخشی از منطقه و یک همسایه است.. ریاض همچنان دست خود را برای رسیدن به یک رابطه مثبت که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم ما باشد دراز خواهد کرد».

وی افزود: «حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم و امیدواریم که این حرف‌ها به روابط مثبت تبدیل شود». وزیر خارجه سعودی طی این نشست خبری که از شبکه الاخباریه پخش شد، افزود: «اقتصاد پادشاهی [سعودی] به سرعت در حال رشد است و ما به قطبی شدن یک شریک بدون شریک دیگر اعتقاد نداریم».  

بن فرحان ادامه داد: ما بر تقویت همکاری‌ عربی با چین تاکید کردیم. با پکن در خلیج فارس و کشورهای عربی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی همکاری می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: همکاری با چین به مقابله با چالش‌ها کمک خواهد کرد. همکاری با همه، فلسفه پادشاهی (سعودی) است و شراکت ما با واشنگتن نیز پابرجاست.

 
 

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!