شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۷۸۱۹

آمار رسمی جانباختگان و مجروحان وقایع هشتم مهرماه زاهدان

آمار رسمی جانباختگان و مجروحان وقایع هشتم مهرماه زاهدان
حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در اتفاقات هشتم مهرماه امسال در زاهدان ۳۵ نفر جان خود را از دست دادند. او گفت: تا کنون ۲۴ نفر مجروح این حوادث به عنوان بی‌گناه شناخته شدند و ممکن است این تعداد بیشتر شوند و به ۳۵ نفر هم برسد.

به گزارش «فراز»، حسین مدرس خیابانی افزود: همچنین افراد بیگناهی که دچار حادثه شدند به عنوان جانباز محسوب می شوند که بر اساس گزارش دستگاههای امنیتی و انتظامی تا کنون ۲۴ نفر مجروح این حوادث به عنوان بیگناه شناخته شدند و ممکن است این تعداد بیشتر شوند و به ۳۵ نفر هم برسد.

مدرس خیابانی که با ایرنا گفتگو می کرد، اظهار داشت: بعد از دستوری که رهبر معظم انقلاب در خصوص بررسی برای تشخیص افراد بیگناه در این حوادث اعلام فرمودند کمیته مصادیق ذیل شورای تامین تشکیل شد و به بررسی مصادیق آن پرداخت و در سفر اخیر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روند ملحق کردن این ۲۴ نفر و افرادی هم که شاید شناسایی شوند به بنیاد شهید انجام شد.

وی تاکید کرد: حوزه جانبازان هم کمیته مصادیقی دارد که افرادی که آسیب قطع عضو و معلولیت جسمی شده اند را شناسایی و به عنوان جانباز تحت پوشش خدمات این بنیاد قرار خواهد داد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان در خصوص برکناری افراد و کسانی که احتمالا قصور و کوتاهی داشتند بررسیهای اولیه انجام که در این راستا فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان و رییس کلانتری ۱۶ این شهر تغییر کردند و یک جابجایی در رابطه با فرمانده انتظامی استان شد که این هم از مطالبات مردم و مسوولان مربوطه بود.

وی در خصوص آزاد کردن زندانیانی که تحریک و احساسی شدند و دست به اقداماتی در این حوادث زدند نیز گفت: بعد از سفر نماینده عالی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ۲۰۰ نفر از افرادی که در جریان این حوادث دستگیر شده بودند آزاد شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تنها شهرداری زاهدان ۲ هزار میلیارد ریال از اغتشاشات مهرماه در زاهدان خسارت دید و همچنین آسیب هایی به اماکن عمومی و مردم وارد شد به طوریکه بیش از یکهزار و ۹۰۰ موتور سیکلت را آتش زدند و به ۱۹۶ خودروی مردمی و دولتی آسیب وارد کردند و سه مرکز خرید با دارا بودن ۸۰ مغازه را آتش زدند و به ۲۲ بانک و همچنین مرکز جراحی نبوت زاهدان که در کنار محل حادثه و متعلق به سپاه بود خسارات بالایی وارد کردند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!