پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۷۵۴۰

علم‌الهدی: به فرض که توپ به یک طرف رفته، به معنای این نیست که آمریکا پیروز شده

علم‌الهدی: به فرض که توپ به یک طرف رفته، به معنای این نیست که آمریکا پیروز شده
امام جمعه مشهد گفت: ورزشکاران دلاور ما هم اگر به ایرانی بودن خود افتخار کنند، ما هم به آنان افتخار می‌کنیم. حالا به فرض اینکه توپ به یک طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده‌اند و آمریکا پیروز شده است.

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نمازجمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و آغاز دهه فاطمیه اظهارداشت: در هفته‌ای که گذشت و هفته‌ای که پیش روی ماست، دو جریان و مسئله پیش آمد که در مقام یک الگوی کامل دینی می‌توانند جلودار و راهنمایمان باشد. هفته گذشته سالروز ولادت باسعادت زینب کبری (س) بود و هفته پیش‌رو هم که همزمان با آغاز دهه فاطمیه و متعلق به وجود اقدس زهرای مرضیه (س) است.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: در مسئله جهاد تبیین که حکم عام رهبر معظم انقلاب و یک مصداق عینی از جهاد است، فاطمه زهرا و زینب کبری (سلام الله علیهما) سرمدار و پرچمدار هستند؛ آن هم در زمانه‌ای که اقتدار دشمن از لبه خونین شمشیرهایش نمایان بود و همه دغدغه‌مندان دین خدا و هدایت مردم را با دستان بسته به بزم شراب استکبار آورده بودند.

وی تصریح کرد: در این شرایط بازهم هیچ جلوه‌ای از عظمت ظاهری و پوشالی یزید به چشم زینب کبری (س) نیامد و با یک سخنرانی کوتاه، تمام اقتدار فرزند نحس معاویه لگدمال شد و زیرسوال رفت. زهرای مرضیه هم همینطور و پس از آن که پیکر مطهرش زیر ضربات تازیانه قرار گرفت، فرزند نازنینش سقط شد و همسر مکرمش زیر تیزی برهنه شمشیر نفاق قرار داشت، او هم به مسجد آمد و آن چنان جهاد تبیین را به منصه ظهور گذاشت که خدعه دشمن را برملا و او را رسوا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه ایران اسلامی امروزه در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این اقتدار نه فقط در داخل کشور بلکه حتی در منطقه و بخشی از جغرافیای جهانی، به شکل قدرت قابل توجه و دشمن‌شکنی آشکار شده که برنامه‌های معاندان خود را خنثی و توطئه‌هایشان را نقش برآب می‌کند. با این حال و در این شرایط، نمی‌توان تحمل کرد که به مقدسات الهی تعرض شود، اما اکثریت انقلابی و قشر دلسوز نظام در مقابل، از عمل به وظیفه خود در جهاد تبیین کوتاهی کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: به جهاد تبیین عمل نمی‌شود و هر صحبتی هم که می‌شود، همه می‌گویند دولت؛ با این حساب، دو روز دیگر در بحث نماز هم بیایند بگویند که وظیفه دولت است، برادران و خواهران، امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و واجب شرعی است. مردم باید به میدان بیایند، در فضای مجازی، حرف بزنند و تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آمریکا شکست خورده مردم ایران است، تصریح کرد: حرف اول را امروز در همه عرصه‌ها ملت ایران می‌زند. معنای پیروزی یعنی «محمد جهان آرا» که تانک‌های آمریکایی صدام را پشت دروازه‌های خرمشهر زمین گیر کرد؛ معنای پیروزی یعنی «حاج حسن تهرانی‌مقدم» که در زمانه تحریم، نظام موشکی ما را پایه‌گذاری کرد و آن چنان توسعه داد که غرش این موشک‌ها، خواب را از چشم دشمنان بگیرد. معنای پیروزی یعنی «حاج قاسم سلیمانی» که با تکیه بر تفکر استکبارستیزانه خود، آمریکا را در سرتاسر منطقه خوار و ذلیل کرد.  

 علم‌الهدی با بیان اینکه قضاوت ما براساس ایمان و قدرت فرزندانمان در میادین ورزشی است، تاکید کرد: ورزشکاران دلاور ما هم اگر به ایرانی بودن خود افتخار کنند، ما هم به آنان افتخار می‌کنیم. حالا به فرض اینکه توپ به یک طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده‌اند و آمریکا پیروز شده است. این آمریکا همان آمریکایی است که نوچه‌اش، رژیم صهیونیستی، در ماه گذشته میلادی، ۹۱۶ سیلی سخت در قالب عملیات‌های مختلف را توسط گروه‌های مختلف مقاومت متحمل شده است. این‌ها به قدری ذلیل هستند که پنج روز از آخرین عملیات مقاومت می‌گذرد، اما هنوز در شناسایی عامل آن ناتوان بوده‌اند. این‌ها اینقدر ذلیل شده‌اند.

امام‌جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: مردم در ۴۳ سال گذشته، محور اقتدار نظام بوده‌اند و در این شرایط، «کنار نشستن» و «همه چیز را در گرو وظیفه حکومت دانستن» غیرقابل قبول است.

 علم‌الهدی افزود: ما شیعه صدیقه اطهر و فدایی زینب کبری (س) هستیم. فاطمیه از این هفته آغاز می‌شود و تا حدود یک ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت که مردم ما سیاه می‌پوشند و اشک می‌ریزند، آیا نباید با عمل به جهاد تبیین، به سیره زهرای مرضیه بیش از پیش اتصال پیدا کنیم؟ این جهاد تبیین هم به معنای درگیرشدن و تقابل نیست بلکه یعنی با همان تلفن همراهی که در دست دارید، به جای رد شدن از یک استوری به استوری دیگر، عرصه را تشخیص دهید و تبیین کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: درست است که فضای مجازی در دست دشمن است، اما اگر همه جوانان ما امروز با الگوگیری از زهرا و زینب (س) به میدان بیایند و رسانه باشند، دشمن در زمینی که خود طراحی کرده زمین‎ گیر خواهد شد. این آمریکا که سردمدار دنیای استکبار و دنیای الحاد و در نقطه کانونی جبهه دشمن ما قرار دارد، بازهم می‌تواند خوار و ذلیل شود؛ به شرط اینکه در عرصه سوم شناخت یعنی شناسایی وظیفه و تکلیف هم مردم ما بابصیرت عمل کنند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!