پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۸۷

رییس بنیاد شهید: ۶۰۱ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده داریم؛ این آمار رو به افزایش است

رییس بنیاد شهید: ۶۰۱ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده داریم؛ این آمار رو به افزایش است
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: هم‌اینک تعداد جانبازان کشور بیش‌ از ۶۰۱ هزار نفر و تعداد آزادگان بیش‌از ۴۳ هزار نفر بوده و این آمار رو به افزایش است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم‌اینک تعداد جانبازان کشور بیش‌از ۶۰۱ هزار نفر و تعداد آزادگان بیش‌از ۴۳ هزار نفر بوده و این آمار رو به افزایش است.

وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید ترویج داده شود و سیستان و بلوچستان به دلیل سابقه تاریخی خود در حوزه تمدن سازی و انقلاب دارای چهره‌های شاخص و فرهیخته در این زمینه است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی انقلاب بوده است گفت: آن چیزی که دشمنان ما را می‌ترساند وجود یک ملت متحد و حاضر برای دفاع از انقلاب است، اگر اتفاق طبیعی هم رخ دهد مردم فداکاری و جان‌هایشان را هم فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی نباید باعث خلل در خدمات‌رسانی به مسائل و امور ایثارگران شود،تصریح کرد: خدمات‌رسانی به ایثارگران و کیفیت آن در امتیازدهی و رتبه‌بندی بخش‌ها و مراکز مختلف باید موثر باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن در تامین مسکن ایثارگران گفت: طبق قانون جهش ملی مسکن و مصوبه هیات دولت هر جا طرحی طبق این قانون اجرا شود باید پنج درصد طرح را به ایثارگرانی بدهند که بنیاد شهید معرفی می‌کند.

وی به واگذاری زمین به جامعه ایثارگران اشاره کرد و افزود: با نگاه ویژه اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به جامعه ایثارگران استان شاهد اقدامات ارزشمند در زمینه تامین مسکن این قشر در این استان هستیم.

معاون رییس جمهور اظهارداشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس برای یک هدف بزرگ و والا جان‌فشانی کردند، این افراد زمانی ‌که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند از زندگی خود دل کندند زیرا ممکن بود به مقام والای شهادت نائل شوند و دیگر برنگردند و همین بیانگر شجاعت‌، اخلاص و فداکاری‌های آنهاست.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند خدمات مختلف را به جامعه ایثارگران در جهت رفع مشکلات آنان ارائه دهد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد، گفت: ضروریست به منظور هر چه سریعتر خانه دار شدن خانواده ایثارگران واحدهای مسکونی بعد از ساخت تحویل این بزرگواران شود.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدای سیستان و بلوچستان گفت: این استان ۳۴۸ گلزار شهدا دارد که ۲۶ گلزار آن تاکنون ساماندهی نشده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به اینکه گلزار شهدا از جایگاه والای معنوی برخوردار است نیازمند حمایت‌های مردمی است.

وی بر اختصاص شغل مناسب برای بیش‌از یکهزار و ۱۵۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا در پایان این جلسه از تعدادی از مدیران برتر استانی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر شد.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!