سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۷۲۲۰

طالبان افغانستان را به دهه ۹۰ میلادی بازگرداند؛ شلاق زدن ۳ زن و ۹ مرد

طالبان افغانستان را به دهه ۹۰ میلادی بازگرداند؛ شلاق زدن ۳ زن و ۹ مرد
گروه طالبان افغانستان در یک ورزشگاه و در مقابل چشمان صدها تماشاگر، سه زن و ۹ مرد را شلاق زد و این نشانگر از سرگیری مجدد رویکردهای این گروه است که مشخصه‌ای از حکومت آنها در دهه ۱۹۹۰ بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر فرماندار ولایت لوگر واقع در جنوب کابل، پایتخت افغانستان، "محققان محترم، مجاهدین، بزرگان، رهبران قبایل و مردم محلی" را به استادیوم شهر پل علم دعوت کرد و دعوت‌نامه برای رویدادی در ساعت ۹ صبح از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

یک مقام در دفتر فرمانداری لوگر که نخواست نامش فاش شود، گفت هر یک از مجرمان که بابت سرقت و اقدام خلاف عنف محکوم شده بودند، بین ۲۱ تا ۳۹ ضربه شلاق خوردند. این مقام گفت که صدها تن در زمان اجرای حکم حضور داشتند و اجازه فیلم یا عکس گرفتن داده نشد.

عنایت‌الله شجاع، معاون فرماندار لوگر بعد از اجرای حکم این افراد در بیانیه‌ای گفت: قانون شریعت تنها راه مشکلات در افغانستان است و باید اجرا شود.

اولین مورد از مراسم‌های این چنینی بعد از روی کار آمدن دوباره طالبان در سال گذشته میلادی، ۱۱ نوامبر امسال بود که طی آن ۱۹ مرد و زن هر کدام بابت سرقت، فرار از خانه و زنا ۳۹ ضربه شلاق خوردند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!