چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۶۸۸۹

آمریکا ۱۳ شرکت مرتبط با بخش انرژی ایران را تحریم کرد

آمریکا ۱۳ شرکت مرتبط با بخش انرژی ایران را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی تحریم‌هایی علیه ۱۳ شرکت مرتبط با بخش انرژی ایران وضع کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد: ۱۳ شرکت در حوزه های متعدد که فروش صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی ها و فرآورده های نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا را تسهیل می کردند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: اقدام امروز، دور پنجم تحریم هایی است که تجارت نفت و پتروشیمی ایران را از ماه ژوئن سال جاری میلادی هدف قرار می‌دهد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، ادعا کرد: اقدام امروز روش های پیچیده فرار از تحریم ها را نشان می دهد که ایران برای فروش غیرقانونی محصولات نفتی و پتروشیمی خود استفاده می کند. آمریکا به اجرای تحریم‌ها علیه بازیگرانی که این تجارت را تسهیل می‌کنند ادامه خواهد داد.

شرکت‌هایی که آمریکا تحریم کرده است در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند و دولت آمریکا مدعی است این شرکت‌ها به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

آمریکا در تداوم جنگ ترکیبی خود علیه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد شش شخصیت حقیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس سازمان صدا و سیما و چند خبرنگار این رسانه را تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، پیمان جبلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین روز سه شنبه به وقت محلی در تداوم رویکرد دوگانه کاخ سفید، تحریم های جدید ضد ایرانی را علیه ایران اعمال و شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد را تحریم کرد و مدعی شد تحریم های جدید ایران، عوامل تولید و انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه را هدف قرار می دهد.

شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد، شرکت‌های اماراتی «ساکسس ایویشن» و «آی‌جت گلوبال» با ادعای تولید و تسهیل انتقال پهپادهای ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد همزمان شرکت روسیه‌ای "واگنر"، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی قدس نیز به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۲۴ تحریم شده‌اند.

بر اساس اعلام این نهاد آمریکایی، اسامی دو شهروند روسی نیز که ادعا می‌شود در تحویل پهپادهای ایران به شرکت واگنر نقش داشته‌اند، در فهرست سیاه قرار گرفته است.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ ترکیبی و اقتصادی خود علیه ملت ایران، تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از آنها ملزم می کند.

"دفتر تروریسم و اطلاعات مالی" وزارت خزانه‌داری که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی این جنگ اقتصادی است که مدعی اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.

 
 

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!