پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۶۷۵۷

آمریکا: سازمان مجاهدین خلق را دموکراتیک و نماینده مردم ایران نمی‌دانیم

آمریکا: سازمان مجاهدین خلق را دموکراتیک و نماینده مردم ایران نمی‌دانیم
ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ نوع کمکی به مجاهدین خلق ارائه نمی‌کند و آن را «یک جنبش دمکراتیک مخالف حکومت نمی‌بیند که مردم ایران را نمایندگی کند و شانس موفقیت داشته باشد».

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران از آمریکا به خاطر «آموزش و تجهیز» مجاهدین «در تکنولوژی سایبری» انتقاد کرده بود.

ناصر کنعانی در مطلبی در مجله فارن پالیسی، از آمریکا به خاطر اینکه دولت آلبانی را «مجبور کرده» میزبانی سازمان مجاهدین را بپذیرد، انتقاد کرده و گفته بود این گروه «همواره به عنوان ابزار دست آمریکا در عملیات تروریستی، حملات سایبری و جنگ روانی علیه ملت و دولت ایران خدمت کرده و می‌کند.»

اما در مقابل، ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ نوع کمکی به مجاهدین خلق ارائه نمی‌کند و آن را «یک جنبش دمکراتیک مخالف حکومت نمی‌بیند که مردم ایران را نمایندگی کند و شانس موفقیت داشته باشد».

در گزارش «فارن پالیسی» به نقش کشور آلبانی در معادلات منطقه، رابطه با اسرائیل و اسکان دادن به ۳ هزار عضو مجاهدین خلق اشاره شده است.

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا اشاره شده که اساسا چنین رابطه‌‌ای وجود ندارد و آمریکا این گروه را آموزش نمی‌دهد.

دولت ایالات متحده تاکید کرده که به مجاهدین خلق در مورد فناوری سایبری یا هر موضوع دیگری پشتیبانی یا آموزش نمی‌دهد و به این سازمان کمک مالی نمی‌کند.

واشنگتن تاکید کرده که هیچ تماس عمده‌ای فراتر از مسائل مربوط به اسکان مجدد اعضای مجاهدین خلق با این گروه برقرار نکرده که این روند هم در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد.

 
 

 

منبع خبر : بی بی سی
منبع: بی بی سی
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!