جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۶۷۴۱

سپاه: حملات به تروریست‌ها در اقلیم کردستان ادامه می‌یابد

سپاه: حملات به تروریست‌ها در اقلیم کردستان ادامه می‌یابد
تسنیم از قول یک منبع آگاه درباره دور جدید عملیات نیروی زمینی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب گفت: هر محلی را که از ناحیه آن احساس تهدید کنیم و از آن محل اقدامی علیه امنیت ملی ما صورت گیرد، خاک دشمن تلقی می‌کنیم و بر این اساس حق اجرای هرگونه عملیات نظامی اعم از عملیات زمینی، موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی برای نابود کردن تهدیدات را برای خود محفوظ می‌دانیم.

روز گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان عملیات ربیع ۲ حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق را از سر گرفت.

در جریان این عملیات، مقر حزب دموکرات در کوی سنجق با موشک و مقر حزب کومله در زرگویز با پهپاد‌های رزمی و انتحاری مورد هدف قرار گرفت.

این حملات پس از آن صورت گرفت که پس از اجرای عملیات ربیع ۱ در مهرماه سال جاری نیروی زمینی سپاه با هدفِ دادن فرصت به گروهک‌های تجزیه‌طلب و حکومت اقلیم برای عقب‌نشینی از مناطق مرزی با ایران و خلع سلاح این گروهک‌ها حملات خود را متوقف و تأکید کرده بود در صورت شرارت مجدد حملات خود علیه این گروهک‌ها را از سر می‌گیرد.

در همین رابطه یک منبع آگاه درباره دور جدید عملیات نیروی زمینی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب گفت: هر محلی را که از ناحیه آن احساس تهدید کنیم و از آن محل اقدامی علیه امنیت ملی ما صورت گیرد، خاک دشمن تلقی می‌کنیم و بر این اساس حق اجرای هرگونه عملیات نظامی اعم از عملیات زمینی، موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی برای نابود کردن تهدیدات را برای خود محفوظ می‌دانیم.

وی افزود: عملیات ربیع ۲ نیز بر همین اساس طراحی شده و در حال اجراست و تا زمانی که این گروهک‌ها به‌صورت کامل خلع سلاح نشوند و یا از اقلیم کردستان عراق اخراج نشوند سلسله عملیات‌های نیروی زمینی سپاه ادامه خواهد داشت.

این منبع آگاه با بیان اینکه بعد از عملیات ربیع ۱ گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اقدامات ضدامنیتی خود را در جریان اغتشاشات شهر‌های مرزی ادامه دادند، تصریح کرد: پس از دور اول عملیات علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب، در جریان اغتشاشات اخیر ۱۰۰ نفر از عوامل این گروهک‌ها دستگیر شده به وابستگی به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اعتراف کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در ماه‌های اخیر مقادیر قابل‌توجهی سلاح و مهمات توسط همین گروهک‌ها به‌منظور ناامن کردن شهر‌های مرزی به داخل کشور منتقل شده بود که با اشراف اطلاعاتی رزمندگان نیروی زمینی سپاه این محموله‌ها ضبط شد و عوامل مرتبط با آن نیز دستگیر شدند. از جمله تسلیحاتی که گروهک‌های تجزیه‌طلب سعی در ورود آن به کشور داشتند، تسلیحاتی مشابه تسلیحات مقابله با اغتشاشات بود تا با استفاده از آن‌ها و اجرای سناریوی کشته‌سازی، آن را به گردن نیرو‌های حافظ امنیت بیندازند و بر آتش اغتشاشات بدمند.

این منبع آگاه اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی که در قرارگاه حمزه سید الشهدای نیروی زمینی سپاه و به‌لطف خداوند متعال، عملیات‌های ربیع ۱ و ربیع ۲ موجب برهم خوردن برنامه‌های از پیش تعیین‌شده گروهک‌های تجزیه‌طلب برای ایجاد ناامنی در کشور شده و موفقیت این عملیات‌ها به‌حدی بوده است که آمریکایی‌ها نیز در جلسات خود با سرکردگان این گروهک‌ها به شکست برنامه‌هایشان برای ایجاد ناامنی در کشور اذعان کرده‌اند.

 
 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!