جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۶۷۳۹

رئیس فیفا آتش بس یک ماهه جهانی را خواستار شد

رئیس فیفا آتش بس یک ماهه جهانی را خواستار شد
رئیس فیفا خواستار آتش بس یک ماهه در جهان به مناسبت جام جهانی قطر شد. او طی یک ناهار با رهبران گروه ۲۰ (G۲۰) در جزیره بالی اندونزی، گفت: جام جهانی یک ماهه که از یکشنبه در قطر آغاز می‌شود، بستری منحصربه‌ فرد برای صلح ارائه می‌دهد. خواهش من از همه شما این است که به آتش بس موقت یک ماهه در طول جام جهانی فکر کنید یا حداقل اجرای برخی کریدورهای بشردوستانه یا هر چیزی که می‌تواند منجر به از سرگیری گفتگو شود را به عنوان اولین گام صلح اجرا کنید.

 پنج روز قبل از جام جهانی بحث برانگیز در قطر، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا از طرف جامعه فوتبال درخواست صلح کرد.

او طی یک ناهار با رهبران گروه ۲۰ (G۲۰) در جزیره بالی اندونزی، گفت: جام جهانی یک ماهه که از یکشنبه در قطر آغاز می‌شود، بستری منحصربه‌ فرد برای صلح ارائه می‌دهد. خواهش من از همه شما این است که به آتش بس موقت یک ماهه در طول جام جهانی فکر کنید یا حداقل اجرای برخی کریدورهای بشردوستانه یا هر چیزی که می‌تواند منجر به از سرگیری گفتگو شود را به عنوان اولین گام صلح اجرا کنید.

وی افزود: شما رهبران جهان هستید، توانایی تاثیرگذاری بر روند تاریخ را دارید. فوتبال و جام جهانی به شما و جهان پلتفرم منحصر به فردی از اتحاد و صلح در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

جام جهانی از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در قطر برگزار می‌شود. روسیه در آخرین جام جهانی ۲۰۱۸ به مرحله یک چهارم نهایی رسید اما به دلیل حمله به اوکراین از حضور در این مسابقات محروم شد. اوکراین به راهیابی به قطر نزدیک شده بود اما در ماه ژوئن در پلی آف مغلوب ولز شد.

اینفانتینو خاطرنشان کرد که روسیه میزبان ۲۰۱۸ بود و اوکراین برای برگزاری مسابقات ۲۰۳۰ درخواست داده، در حالی که انتظار می‌رود حدود ۵.۵ میلیارد نفر رویداد امسال را تماشا کنند که می‌تواند پیامی امیدوارکننده باشد.

وی افزود: شاید جام جهانی فعلی که پنج روز دیگر آغاز می‌شود، بتواند محرک مثبتی باشد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!