جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۶۶۸۶

روزنامه اصولگرا آذربایجان را تهدید کرد/ انتقاد از «گنده‌گویی‌های الهام»

روزنامه اصولگرا آذربایجان را تهدید کرد/ انتقاد از «گنده‌گویی‌های الهام»
روزنامه فرهیختگان نوشت: تهران که هم «الهام» را دیده و هم پدرش «حیدر» را و با اندازه و وزن هر دو آشناست، تلاش می‌کند گنده‌گویی‌های پسر محروم از زیرکی پدر را با کمی طمانینه پاسخ دهد اما بی‌پروایی بیشتر می‌تواند برای پسر پرهزینه تمام شود.

روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آذربایجان پاسخ و هشدار داده «بی‌پروایی» علی‌اف می‌تواند برایش «پرهزینه» باشد. او به تازگی گفته: ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا هموطنان ما که به سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده‌اند، زبان و سنت و فرهنگ ما را حفظ کنند و به اندیشه آذربایجانی گری وفادار بمانند.

تاریخ ۳۰ سال گذشته کشور تازه‌تاسیس جمهوری آذربایجان نشان داده که دست «علی‌اف»ها همیشه به‌زانوی دیگران بوده است. پدر این ضعف را با «زیرکی» خاصی که داشت پوشش می‌داد اما پسر که از آن زیرکی بی‌بهره است، گمان می‌کند با گنده‌گویی می‌تواند پا در راهی بگذارد که پدر گذاشته بود. درست آبان‌ماه ۲۹ سال پیش از آنکه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان برای ایران خط‌ونشان بکشد، پدرش «حیدر علی‌اف» که ناتوان از جنگ با ارمنستان بود، با توجه به اینکه سرزمین آذربایجان متعلق به ایران است، از تهران خواسته بود وارد جنگ با ارمنستان شود و آذربایجان را اداره کند. تهران که به ناتوانی علی‌اف در جنگ آگاه بود و می‌دانست او به‌دنبال کشیدن پای یک کشور دیگر به جنگ است، این پیشنهاد را نپذیرفت، اما در بالاترین سطح برای آتش‌بس بین طرفین تلاش کرد و توانست علی‌اف را از مهلکه نجات دهد. همان زیرکی حیدر علی‌اف باعث شد او متوجه جایگاهش در منطقه باشد، اما محرومیت پسر از این زیرکی، او را به سمت پرتگاه هولناکی هدایت می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: علی‌اف به‌ویژه پس از جنگ قره‌باغ که بیش از ارتش آذربایجان، مرهون تروریست‌های تکفیری انتقالی از سوریه توسط ترکیه و حمایت‌های تسلیحاتی و لجستیکی این کشور است، واقعیت‌ها را فراموش کرده و غافل از آن است که زانویی که به آن تکیه ‌زده و برخاسته، زانوی دیگری است. او غافل از این است که اظهاراتش بسیار بزرگ‌تر از ابعاد وجودی‌اش هستند. علی‌اف توان آن را دارد که وزنه‌های ناچیز را آن ‌هم درکنار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بالای سر ببرد. رئیس‌جمهور آذربایجان اکنون در روزهایی که برخی مقامات آمریکایی و اروپایی با هدف تنفس مصنوعی به جریان آشوبگر در ایران، علیه تهران سخن می‌گویند، احساس کرده است، او نیز می‌تواند به بازی بزرگان ورود داشته باشد و خودی نشان دهد. تهران که هم «الهام» را دیده و هم پدرش «حیدر» را و با اندازه و وزن هر دو آشناست، تلاش می‌کند گنده‌گویی‌های پسر محروم از زیرکی پدر را با کمی طمانینه پاسخ دهد اما بی‌پروایی بیشتر می‌تواند برای پسر پرهزینه تمام شود.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!