شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۶۶۵۱

قیمت جدید مرغ تنظیم بازار اعلام شد/ توضیح وزارت جهادکشاورزی درباره گرانی مرغ

قیمت جدید مرغ تنظیم بازار اعلام شد/ توضیح وزارت جهادکشاورزی درباره گرانی مرغ
وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد با توجه به ذخایر مناسب شرکت پشتیبانی امور دام، در صورت بروز کمبود در بازار مصرف، امکان عرضه گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان برای مصرف کننده وتنظیم بازار وجود دارد.

وزارت جهاد کشاورزی در گزارشی اعلام‌کرد: در خصوص موضوع تعیین قیمت تمام شده تخم مرغ خوراکی، پس از بررسی کارشناسی و اخذ پیشنهاد از اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به عنوان صنف مربوطه و انجام جمع بندی‌های کارشناسی، قیمت تمام شده تخم مرغ خوراکی برای طی مراحل قانونی و اخذ مصوبات لازم به مراجع ذیربط منعکس شدا است. پیرامون درخواست تخصیص سهمیه دان قبل از اردیبهشت ماه سال جاری، اعلام می‌دارد وزارت متبوع و معاونت‌ها ذیربط (معاونت توسعه بازرگانی ومعاونت برنامه ریزی و امور اقتصاد)، در حال پیگیری موضوع از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین و تخصیص دان مذکور هستند.

در ادامه گزارش آمده است: در رابطه با نرخ منطقی مرغ گوشتی نیز لازم به ذکر است، برنامه ریزی تولید در حلقه‌های مختلف گوشت مرغ برای تولید پایدار بر اساس سرانه مصرف داخلی تعریف شده (۳۲کیلوگرم)، ذخیره سازی و حتی صادرات در سال ۱۴۰۱ انجام که خوشبختانه در ماه های فروردین و اردیبهشت محقق شد. ولی با توجه به تکلیف مجلس برای دولت مبنی بر اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و تغییر نرخ ارز از قیمت ترجیحی به قیمت نیمایی از ۲۱/۰۲/۱۴۰۱ برای نهاده‌های اساسی تولید گوشت مرغ (ذرت و کنجاله سویا)، باعث افزایش قیمت تمام شده جوجه یک‌روزه و گوشت مرغ شد، که این افزایش قیمت نهایتا به سبد غذایی خانوار منتقل که ازطریق ساماندهی نظام یارانه ها و پرداخت بخشی از آن به صورت مستقیم به مصرف کننده نهایی تا زمان اجرای طرح کالا برگ درحال انجام است، درضمن با برنامه ریزی صورت گرفته با وجود اجرای طرح مذکور خوشبختانه کمبودی در بازار این محصول مشاهده نمی‌شود. ازطرفی با توجه به ذخایر مناسب شرکت پشتیبانی امور دام، در صورت بروز کمبود در بازار مصرف، امکان عرضه گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان برای مصرف کننده و تنظیم بازار وجود دارد.

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!