پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۶۱۴

بررسی گروه ششم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بررسی گروه ششم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
در مسیر بررسی گروه بندی رقابت‌های جام جهانی قطر، به سراغ گروه ششم این مسابقات می‌رویم.

 ششمین گروه رقابت‌های جام جهانی قطر، با حضور تیم‌های بلژیک، کرواسی، مراکش و کانادا می‌تواند یکی از گروه‌های پیچیده در این مسابقات باشد. گروهی که نمی‌شود قاطعانه راجع به تیم‌های صعود کننده از آن نظر داد.
این گروه تا حدودی می‌تواند یکی از شگفتی‌های جام را از دل خود بیرون بکشد، پس برای آشنایی بیشتر به بررسی این گروه می‌پردازیم.

شیاطین سرخ اروپا به‌دنبال افتخارآفرینی در قطر

بلژیک می‌تواند یکی از تیم‌های آماده و خطرناک حاضر در قطر باشد، آنها برای چهاردهمین بار به آوردگاه جهانی راه پیدا کرده‌اند و می‌توانند به مانند دوره قبل افتخارآفرینی کنند. این تیم توانست در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عنوان سومی مسابقات را به‌دست بیاورد.
حالا از بلژیک به‌عنوان یکی از مدعیان کسب جام در قطر یاد می‌شود، تیمی که مهره‌های خوب و زیادی را در پست‌های مختلف در اختیار دارد و همین قضیه امیدواری هواداران این تیم را دو چندان می‌کند. شیاطین سرخ تاکنون دو بار در جمع چهار تیم نهایی حاضر بوده و هرگز موفق به حضور در فینال این رقابت‌ها نشده است، آنها اولین بار در سال ۱۹۸۶ عنوان چهارمی را کسب کردند و سپس در جام جهانی روسیه به مقام سوم رسیدند. بلژیک در دو دوره اخیر رقابت‌های جام جهانی از ۱۲ دیداری که انجام داده ۱۰ پیروزی به‌دست آورده است.
تیم دوم رنکینگ فیفا در مرحله مقدماتی این مسابقات با کسب ۲۰ امتیاز و بدون شکست صدرنشینی گروه خود شد تا به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند. بلژیک در بازی اول خود برابر کانادا یکی از تیم‌های سرسخت این مسابقات قرار خواهد گرفت، در بازی دوم خود به مصاف مراکش نماینده قاره آفریقا می‌رود و در نهایت بازی سوم خود را برابر کرواسی نایب قهرمان دوره قبل برگزار می‌کند.

رقابت شگفتی‌سازها برای صعود


شگفتی سازی دوباره از نایب قهرمان دوره قبل؟!

کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور در بازی فینال حیرت را به چشمان علاقه‌مندانِ فوتبال آورد، حالا شاگردان زلاتکو دالیچ برای تکرار شگفتی دوره قبل تلاش خواهند کرد تا عملکرد مشابهی را به‌نمایش بگذارند.
دالیچ و شاگردانش در مرحله گروهی جام جهانی روسیه ۹ امتیاز به‌دست آوردند و به‌عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شدند، آنها حالا ششمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کنند. نکته قابل توجه در خصوص کروات‌ها این است که، آنها در ۵ دوره گذشته تنها دو بار از مرحله گروهی صعود کردند که هر دو بار آن موفق به حضور در جمع چهار تیم پایان شده‌اند. این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه توانست عنوان سومی را به‌دست بیاورد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز به نایب قهرمانی جهان رسید.
کرواسی در مرحله مقدماتی ۲۳ امتیاز کسب و به‌عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد، کروات‌ها در ۹ بازی اخیرشان در تمامی رقابت‌ها شکستی را متحمل نشده‌اند تا آمادگی خوبی را از خودشان به‌نمایش بگذارند. دوماگوی ویدا، دژان لاورن، متئو کواچیچ، لوکا مودریچ، ماریو پاشالیچ و ایوان پریشیچ می‌توانند از مهره‌های تاثیر گذار تیم شانزدهم رنکینگ فیفا در جام جهانی قطر باشند. این تیم اولین بازی خود را برابر مراکش برگزار خواهد کرد و در دومین بازی به مصاف کانادا می‌رود، کرواسی در بازی آخر خود باید رودرروی بلژیک قرار بگیرد.

رقابت شگفتی‌سازها برای صعود

مراکش، حریف سرسخت برای رقبا

نماینده قاره آفریقا در این گروه، ششمین حضور خود را در رقابت‌های جام جهانی تجربه می‌کند، مراکشی‌ها در دوره‌های گذشته تنها یک‌بار در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک موفق به صعود از دور گروهی شده‌اند. ین کشور در رقابت‌های جام جهانی روسیه با کسب تنها یک امتیاز در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفت، مراکش در ۱۶ دیدار قبلی خود در این مسابقات تنها دو پیروزی به‌دست آورده است. مراکش در مرحله مقدماتی جام جهانی، در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۵ بر ۲ جمهوری کنگو را شکست داد و به آوردگاه جهانی راه پیدا کرد. از بازیکنان شاخص این کشور می‌توان به یاسین بونو دروازه‌بان باشگاه سویا، اشرف حکیمی مدافع پاری‌سن ژرمن، حکیم زیاشِ چلسی، رومن سایس، مونیر الحدادی و یوسف اِن نصیری اشاره کرد. تیم بیست و چهارم رنکینگ فیفا در اولین دیدار خود در این مسابقات باید رودرروی کرواسی قرار بگیرد، در دومین بازی به مصاف بلژیک می‌رود و آخرین دیدار خود را برابر کانادا برگزار خواهد کرد.

رقابت شگفتی‌سازها برای صعود


شگفتی ساز جدید جام جهانی؟!

کانادا پس از درخشش در مرحله مقدماتی جام جهانی، حالا می‌تواند یکی از شگفتی‌سازهای این جام باشد. این تیم در دور مقدماتی با کسب ۲۸ امتیاز به‌عنوان تیم نخست منطقه آمریکای شمالی و مرکزی راهی جام جهانی شد. این کشور پیش از این تنها یک‌بار در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک در رقابت‌ها حاضر بوده و حالا می‌تواند در دومین حضور خود عملکرد بهتری را از خودش به‌نمایش بگذارد. کانادا در اولین دوره حضور خود در رقابت‌های جام جهانی با ۳ شکست از مرحله گروهی کنار رفت. تیم سی و هشتم رنکینگ فیفا در ۱۴ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها تنها دو شکست را متحمل شده و از آمادگی بالایی برخوردار است. شاگردان جان هردمن می‌توانند حریف غیر قابل پیش‌بینی‌ای برای حریفان خود باشند، آلفونسو دیویس بازیکن باشگاه بایرن مونیخ آلمان، جاناتان دیوید باشگاه لیل و آتیبا هاتچینسون با تجربه که در باشگاه بشیکتاش ترکیه توپ می‌زند از شاخص‌ترین بازیکنان این تیم به‌حساب می‌آیند. از افتخارات این کشور می‌توان به دو عنوان قهرمانی آنها در سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۰۰ در رقابت‌های گلد کاپ اشاره کرد.
از نکات قابل توجه در خصوص تیم ملی کانادا نیز می‌توان به عملکرد خوب خط دفاعی این تیم اشاره کرد، آنها در ۷ بازی از ۱۳ دیدار اخیرشان موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده‌اند. کانادا در بازی اول خود در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف بلژیک می‌رود، در دیدار دوم ‌مقابل کرواسی قرار می‌گیرد و در بازی آخر رودرروی مراکش قرار خواهد گرفت.

رقابت شگفتی‌سازها برای صعود

 

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!