سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۶۶۰۶

ورود زنان افغانستان به حمام‌های عمومی و سالن‌های ورزشی هم ممنوع شد

ورود زنان افغانستان به حمام‌های عمومی و سالن‌های ورزشی هم ممنوع شد
طالبان چند روز پس از آنکه ورود زنان را به پارک‌ها و شهربازی‌ها ممنوع کرد، از ممنوعیت ورود آن‌ها به سالن‌های ورزشی و حمام‌های عمومی هم خبر داد.مقام‌های طالبان با این تصمیم که روز یک‌شنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) اعلام شده است، زنان افغان را بیش از پیش در دسترسی به مکان‌های عمومی محدود کردند.

مقام‌های طالبان با این تصمیم که روز یک‌شنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) اعلام شده است، زنان افغان را بیش از پیش در دسترسی به مکان‌های عمومی محدود کردند.

زنان در افغانستان از زمان بازگشت دوباره طالبان در این کشور در سال گذشته میلادی به طور فزاینده‌ای از دسترسی به مکان‌های عمومی منع شده‌اند.


طالبان پیشتر تردد زنان افغان را بدون همراهی یک فرد مذکر خانواده، ممنوع و آن‌ها را مجبور به استفاده از پوشش برقع در خارج از منزل کرده بود. همچنین طالبان از زمان بازگشت‌شان به افغانستان در ماه اوت ۲۰۲۱، دبیرستان‌های دخترانه را در این کشور تعطیل کرده‌اند.

محمد عکیف صادق مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان به خبرگزاری فرانسه در گفت: «سالن‌های ورزشی برای زنان تعطیل است، زیرا مربیان آن‌ها مرد و برخی از این سالن‌ها مختلط بودند.»

او همچنین از ممنوع بودن استفاده از حمام‌های عمومی توسط زنان خبر داد. این تصمیم طالبان در حالی اتخاذ شده است که حمام‌های عمومی سنتی همیشه برای زنان و مردان جدا بوده است.


این مقام طالبان در ادامه گفت که در حال حاضر از آنجا که هر خانه دارای حمام است، بنابراین برای نظافت زنان مشکلی پیش نخواهد آمد.

تصمیم جدید طالبان در ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها و حمام‌های عمومی باعث خشم و نگرانی زنان افغان و سازمان‌های فعال در حوزه حقوق زنان شده است. آن‌ها این تصمیم طالبان را نمونه دیگری از نقض حقوق زنان در افغانستان عنوان کرده‌اند.

 
 

 

منبع خبر : یورونیوز
منبع: یورونیوز
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!