جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۶۴۵۴

واکنش سخنگوی دولت به ویدیوی وعده‌های انتخاباتی رییسی درباره اینستاگرام

واکنش سخنگوی دولت به ویدیوی وعده‌های انتخاباتی رییسی درباره اینستاگرام
علی بهادری جهرمی سرانجام به ویدیوی جنجالی خود و رییس جمهور درباره اینکه شایعه فیلترشدن اینستاگرام در بازه انتخابات پاسخ نشان داد.

علی بهادری جهرمی در ادامه حضورهای هفتگی اش در دانشگاه ها و دیدار با دانشجویان دانشگاه صدا و سیما به یک ویدیوی جنجالی واکنش نشان داد.

کمتر از ۱۸ ماه قبل و در بحبوحه رقابت انتخابات ریاست جمهوری علی بهادری جهرمی در مقام یکی از اعضای ستاد سید ابراهیم رییسی در یکی از برنامه های تبلیغاتی ادعای فیلترینگ اینستاگرام را دروغی دانست که منتقدان سید ابراهیم رییسی راه انداخته اند تا باعث کاهش آرایش شوند. او در آن ویدیو گفته بود:«این ادعا یکی از آن دروغ هاست . سید ابراهیم رییسی اگر قرار بر فیلترینگ داشت در قوه قضایی این کار را انجام می داد.»

سید ابراهیم رییسی هم درباره اینستاگرام در دوره انتخابات در دو ویدیوی مختلف گفته بود:« من خودم در این فضا صفحه دارم . دو میلیون فالوئر دارم. دخترانم گاهی خریدهای شان را از اینستاگرام انجام می دهند. چه کسی می آید فضایی که مردم در آن کسب و کارشان را انجام می دهند فیلتر کنند.»

اما در ابتدای مهرماه و پس از حوادث تلخ بعد فوت مهسا امینی، واتساپ و اینستاگرام با دستور شورای امنیت کشور فیلتر شدند و اخیرا سردار جلالی فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل کشور هم اعلام کرد این فیلترینگ ادامه پیدا می کند.

حالا بهاری جهرمی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره آن ویدیو ها گفت:«آن زمان در ایام انتخابات گفتم رئیسی و دولتش نگاهی به فیلترینگ اینستاگرام ندارند.اینستاگرام را نهادهای امنیتی ذیصلاح در مقطع موقتی بخاطر اقدامات تروریستی فیلتر کرده اند.»

سخنگوی دولت در ادامه گفت:« وقتی اقدام متفاوت می شود برخورد متناسب با آن هم اقتضای روز می شود؛ اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد مراجع امنیتی هم برای حفاظت از حقوق مردم مجبور بودند اقدام متقابل موقتی انجام دهند.»

بهادری جهرمی پیشتر گفته بود اینستاگرام حتی به پروتکل های اخلاقی و امنیتی خود درباره پرهیز از ترویج خشونت و تروریسم پایبند نیست.

بهادری جهرمی که خود حقوقدان است اعلام کرده فیلترینگ اینستاگرام با حکم امنیتی وزارت کشور تداوم پیدا می کند. این درحالی است که پیشتر محمدعلی صفا و محمد صالح مفتاح دو وکیل و فعال شبکه های اجتماعی با انتقاد از این تصمیم گفته بودند تداوم فیلترینگ اینستاگرام بیش از ۳۰ روز بر اساس ماده ۷۹ قانون اساسی ممنوع است و باید دولت در این زمینه لایحه ای به مجلس ارائه کند و از مجلس رای بگیرد.

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!