جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۹۵

تحلیل بنیادی سهام وپاسار / 4 همت سود خالص فصلی بانک پاسارگاد

تحلیل بنیادی سهام وپاسار / 4 همت سود خالص فصلی بانک پاسارگاد
صورت های مالی شش ماهه بانک پاسارگاد نشان می دهد که این شرکت به واسطه رشد درآمد اعطای تسهیلات خود توانسته است افزایش 79 درصدی در سود خالص شش ماهه امسال را به نسبت شش ماهه ابتدایی سال قبل تجربه کند. این بانک در مقایسه با سایر بانک های کشور که در مواردی زیان دهی نیز دارند، از شرایط بهتری برخوردار است.

به گزارش اکوایران؛ بانک پاسارگاد در سال جاری به وسیله افزایش درآمد تسهیلات اعطایی خود با رشد قابل توجهی در سود خالص سه ماه خود مواجه بود. این بانک در بهار امسال به نسبت بهار سال قبل 68.8 درصد افزایش سود خالص فصلی داشته و به نسبت سال99 بیش از 3 برابر رشد سود فصلی تجربه کرده است. بانک پاسارگاد در سال 1400 با 14 هزار و 768 میلیارد تومان سود خالص، به نسبت سال قبل آن 25 درصد افزایش سود خالص داشت. امسال در مجمع عمومی بانک پاسارگاد 11 تومان سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید. بانک های کشور در سال جاری مشابه سال های گذشته نیازمند تآمین مالی توسط بانک مرکزی بودند اما این بار سعی بر آن بود تا از روش هایی که موجب افزایش نقدینگی نمی شود استفاده شود. در روزهای اخیر صورت های مالی شش ماهه این بانک همراه با گزارش عملکرد بانک پاسارگاد در مهر ماه منتشر شده است که در ادامه گزارش به بررسی آن ها می پردازیم.

 

عملکرد مالی بانک پاسارگاد در شش ماهه سال جاری

صورت های مالی شش ماهه منتشر شده در روزهای اخیر نشان می دهد که رشد درآمد تسهیلات اعطایی سودآوری بانک پاسارگاد را افزایش داده است. در شش ماهه امسال بانک پاسارگاد توانسته است با رشد 66 درصدی 9 هزار و 676 میلیارد تومان خالص درآمد تسهیلات اعطایی داشته باشد. خالص درآمد کارمزد ها و سایر درآمد های عملیاتی این بانک نیز رشد متناسبی نسبت به شش ماهه سال قبل داشته است. از طرف دیگر هزینه های عملیاتی، مطالبات مشکوک الوصول و مالیات برای این بانک به ترتیب رشد 51 درصدی، 60 درصدی و 122 درصدی داشته است و در نهایت سود خالص این بانک را از 4 هزار و 69 میلیارد تومان سال قبل با رشد 79 درصدی به 7 هزار و 276 میلیارد تومان رسانده است. بانک پاسارگاد پس از انتشار صورت های مالی شش ماهه خود به منظور شفاف سازی در خصوص رشد سود خالص شش ماهه خود طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که این افزایش سود خالص از رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری ها و افزایش درامد کارمز ها که از صدور ضمانت نامه ها و اعتبارات اسنادی اخذ شده نشأت گرفته است.

عملکرد مالی شش ماهه وپاسار08.10

سودآوری فصلی و درآمدزایی ماهانه بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد در سال جاری توانسته است رشد قابل توجهی را در درآمدزایی خود ایجاد کند. این بانک در هفت ماهه سال جاری توانسته است 32 هزار و 436 میلیارد تومان از طریق اعطای تسهیلات درآمدزایی کند که در مجموع دوازده ماهه سال گذشته این عدد به 39 هزار و 236 میلیارد تومان رسیده بود. متوسط ماهانه درآمد اعطای تسهیلات در سال گذشته 3 هزار و 270 میلیارد تومان بود اما در سال جاری با رشد 42 درصدی به 4 هزار و 634 میلیارد تومان رسیده است. مجموع درآمدها در هفت ماهه گذشته از سال جاری برای این بانک با رشد 50.3 درصدی به نسبت 21 هزار و 582 میلیارد تومان درآمد مدت مشابه در سال قبل به 32 هزار و 436 میلیارد تومان رسیده است. در مقایسه ماه به ماه نیز همانطور که از نمودار پیداست، مرداد ماه با 138 درصد افزایش به نسبت مرداد 1400 بیشترین افزایش و مهر ماه با 28 درصد رشد به نسبت مهر 1400 کمترین افزایش را داشته است.

درآمد ماهانه وپاسار08.10

مجموع خالص درآمدهای عملیاتی در 3 بهار و تابستان اخیر در کنار سود خالص این مدت نشان می دهد که حاشیه سود خالص این بانک در روندی صعودی با شیب بسیار پایین قرار دارد و این بانک با افزایش خالص درآمد های خود توانسته است سود خالص فصلی را به شکل مناسبی افزایش دهد. تابستان هر سال به نسبت فصل بهار در همان سال درآمد ها و سود این بانک بیشتر می شود که نشأت گرفته از رشد خالص درآمد اعطای تسهیلات در تابستان به نسبت بهار است. با تمام این تفاسیر ارزش بنیادی بالا در ماه های اخیر معیار انتخاب یک محل مناسب برای سرمایه گذاری قرار نمی گیرد و فعالان بازار سرمایه ترجیح می دهند سهمی را انتخاب کنند که ارزش تکنیکالی داشته باشد و یا به وسیله خبر خاصی برای کوتاه مدت حمایت شود.

سودآوری وپاسار08.10


 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!