جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۶۳۸۶
سخنگوی وزارت صمت خبر داد:

اعلام اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو

اعلام اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو
سخنگوی وزارت صمت از افزایش تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو خبر داد و گفت: اسامی سایر شرکت‌های واردکننده خودرو پس از تکمیل بررسی‌‌ها اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه هیچ انحصاری درخصوص شرکت‌های واردکننده خودرو وجود ندارد، گفت: اسامی سایر شرکت‌های واردکننده خودرو پس از تکمیل بررسی‌‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش فراز دیلی به نقل از فارس، امید قالیباف در پاسخ به این سوال که اسامی سایر شرکت‌های واردکننده خودرو چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: ۳۸۰ تقاضا توسط شرکت‌ها برای  واردات خودرو به وزارت ارسال شد که این تقاضاها در حال بررسی است. 

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: تاکنون اسامی ۱۲ شرکت واردکننده خودرو که شرایط لازم مطابق آئین‌نامه واردات خودرو را داشتند به عنوان واردکننده مجاز اعلام شده است و پس تکمیل بررسی‌ پرونده ‌متقاضیان واردات خودرو، اسامی جدید شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو اعلام می‌شود. 

واردات+خودرو

او افزود: شرایط واردات را آئین نامه واردات خودرو که قانون و مصوب مجلس است تعیین می‌کند و لذا شرکتهای متقاضی واردات خودرو که دارای نمایندگی خدمات پس از فروش باشند و بتوانند سند و مدرکی برای انتقال فناوری ارائه دهند مجوز واردات خودرو می‌گیرند. 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: الزام داشتن نمایندگی پس از فروش برای واردکنندگان خودرو در جهت رفاه حال مصرف‌کننده خودرو در آئین‌نامه آمده است و لذا اسامی تمام ۱۲ شرکتی که تاکنون به عنوان واردکننده خودرو مجوز گرفته‌اند براساس آئین نامه شرایط را داشته‌اند بنابراین هیچ انحصاری در واردات خودرو وجود ندارد و حاکمیت در آئین‌نامه تاکید کرده است که باید منافع مصرف‌کننده تامین شود و لذا براساس ضوابط به متقاضیان مجوز داده شده است. 

قالیباف اظهار گفت: اگر مجوز برای واردات به شرکتی داده می‌شود قطعا براساس استدلال قوی است و اگر هم به شرکتی مجوز داده نمی‌شود آن هم براساس استدلال قوی است. 

او بیان کرد: جوانب مختلقی برای دادن مجوز به متقاضیان خودرو در نظر گرفته شده و مجوز واردات به شرکت‌هایی که سوء سابقه در واردات دارند و نمی‌توانند خدمات پس از فروش ارائه دهند داده نمی‌شود. 

پس از بررسی‌ پرونده شرکت‌های متقاضی واردات خودرو  توسط وزارت صمت در ابتدا اسامی ۷ شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو و خودروسازی فردا به عنوان شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو اعلام شد و پس از آن نیز اسامی ۵ شرکت دیگر به نام‌های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه کرد. 

به گفته سخنگوی وزارت صمت هیچ محدودیتی برای شرکت‌های متقاضی واردات خودرو وجود ندارد و در صورتی که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط موجود در آئین‌نامه را احراز کند، به فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اضافه می‌شود.  

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!