جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۶۳۸۳

جزئیاتی تازه از حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران

جبار المعموری، یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که سه پهپاد اسرائیلی تانکرهای حامل سوخت ایرانی را در نزدیکی گذرگاه القائم واقع در غرب عراق هدف قرار دادند.

به گزارش «فراز» به نقل از ایسنا، یک مسئول عراقی به جزئیات حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران در عراق پرداخت و تاکید کرد که این پهپادها صهیونیستی بودند.

جبار المعموری، یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که سه پهپاد اسرائیلی تانکرهای حامل سوخت ایرانی را در نزدیکی گذرگاه القائم واقع در غرب عراق هدف قرار دادند.

وی گفت که این تانکرهای حامل سوخت برای کمک به لبنان در راه لبنان و برای کمک به این کشور بودند.

این مسئول عراقی تاکید کرد که اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که حمله پهپادی صهیونیست ها خسارت های انسانی و مادی به همراه داشته است.

عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق خاطرنشان کرد که این اقدام در چارچوب سیاست تل آویو و هم پیمانانش برای گرسنه نگه داشتن ملت ها و ممانعت از رسیدن کمک ها به بیروت و دیگر شهرهای لبنانی از که از بحران سوخت رنج می برند.

وی گفت که وجود پهپادها در مرزهای عراق نشان می دهد که ما نیازمند اتخاذ اقدامات بیشتر برای محافظت از حریم هوایی این کشور هستیم.

پیش از این خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که نیمه شب گذشته کاروانی از تانکرهای حامل سوخت ایران برای لبنان در مرز البوکمال هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش خبرنگار صداوسیما ۲۲ تانکر حامل گازوئیل که قصد داشتند از مرز القائمِ عراق وارد سوریه شوند که پس از عبور ۸ تانکر به خاک سوریه یک پهپاد آمریکایی ۲ تانکر را هدف قرار می‌دهد در این بمباران به راننده‌های دو تانکر آسیبی نرسید، اما حرکت کاروان متوقف شد.

وی گفت: ۱۴ تانکر حامل سوخت همچنان در خاک عراق متوقف هستند.

به گفته‌ی سخنگوی اداره گذرگاه‌های مرزی عراق ورود و خروج این تانکرها کاملا رسمی و قانونی و بر اساس توافق سه کشور ایران، سوریه و عراق بوده است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!