جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۶۲۷۲

بورل: اوضاع درباره برجام به درستی پیش نمی‌رود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: در خصوص برجام، اوضاع به درستی پیش نمی‌رود. مواضع بین طرف‌ها هنوز به هم نزدیک نشده است. ایران باید با آژانس بین‌المللی اتمی به شکلی سازنده تعامل کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان خواستم این را پیش ببرد.

بورل در توییتی در همین خصوص نوشت «برداشت خود را از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، روابط با چین، وضعیت در ایران و آفریقا بعد از نشست هفته گذشته وزاری خارجه گروه هفت» در این بیانیه اعلام کرده است.

او در بیانیه مذکور در ادامه  نوشت: «در مونستر، گفت‌وگوی مهمی درباره ایران داشتیم. اعتراضات در پی کشته شدن مهسا امینی ادامه دارد. شجاعت زنان ایران را که در خط مقدم اعتراضات مسالمت‌آمیز هستند، تحسین می‌کنیم. من این پیام را به شکل بسیار شفاف به حسین امیرعبداللهیان همتای خود در تماس چهارشنبه گذشته منتقل کردم. هفدهم اکتبر، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه افراد مسئول سرکوب خشونت‌بار غیرقابل قبول اعتراضات اعمال کرد».

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا همچنین در پی تحویل بسیار نگران‌کننده پهپادهای ایران به روسیه، دست به اقدام زد.

بورل سپس به مذاکرات احیای برجام اشاره کرد  مدعی شد: در خصوص برجام، اوضاع به درستی پیش نمی‌رود. مواضع بین طرف‌ها هنوز به هم نزدیک نشده است. ایران باید با آژانس بین‌المللی اتمی به شکلی سازنده تعامل کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان خواستم این را پیش ببرد.

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!