پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۶۳

رئیس دانشگاه هنر تهران: با استادی که کلاس تشکیل ندهد، برخورد می‌شود

رئیس دانشگاه هنر تهران: با استادی که کلاس تشکیل ندهد، برخورد می‌شود
محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر تهران گفت: بیشتر دانشجویانی که در ناآرامی‌ها بودند به کلاس درس نرفته‌اند و اصلا یکی از کار‌هایی که کردند این بود که به کلاس درس نرفتند. وضعیت دانشجویانی که درگیر ناآرامی بودند در جای دیگری مثلا در شورای آموزشی بررسی می‌شود، ولی مسئله دانشجویی که در اعتراضات نبوده و با خودش گفته کلاس که تشکیل نمی‌شود، پس من هم به دانشگاه نمی‌روم، در واقع به قید خودش به دانشگاه نیامده، با دانشجویی که به دانشگاه آمده و دیده که کلاس تشکیل نشده و در کلاس بسته است، فرق دارد.

«محمدرضا حسنایی» رئیس دانشگاه هنر تهران در مورد دانشجویان مشروطی توضیح داد: طبق مقررات آموزشی دانشجویانی که بیش از حد مجاز غیبت داشته باشند، نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند. دانشجویان نمی‌توانند بیش از سه جلسه غیبت موجه داشته باشند و قانون در مورد دانشجویانی که بدون موجه کردن غیبت‌هایشان در کلاس درس حاضر نبودند، در حال اعمال شدن است.

رئیس دانشگاه هنر تهران در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویانی مشروطی به هر دلیلی می‌توانند از آموزش دانشگاه درخواست بررسی مجدد داشته باشند، گفت: حتما می‌توانند این کار را کنند. اگر شرایط دیگری بر این دانشجویان حاکم نباشد، می‌توانند درخواست بررسی بدهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دانشجویی در دانشگاه حضور داشته باشد، اما قوانین دانشگاه را رعایت نکند، مشمول قوانین دیگری می‌شود، گفت: دانشجویانی که مشکل‌شان آموزشی است، در صورتی که مشکل دیگری برای خودشان ایجاد نکرده باشند، اگر اعتراض دارند که سرکلاس رفته‌اند و حضور هم برایشان خورده است و احیانا اشتباهی در مورد آن‌ها در سامانه رخ داده، می‌توانند به آموزش مراجعه کنند. دانشگاه در مواردی که احتمال اشتباه وجود دارد، هم مراجع بررسی و هم قابلیت تصحیح دارد.

او با اشاره به دانشجویانی که در ناآرامی‌های اخیر در کلاس درس حاضر نشدند، گفت: بیشتر دانشجویانی که در ناآرامی‌ها بودند به کلاس درس نرفته‌اند و اصلا یکی از کار‌هایی که کردند این بود که به کلاس درس نرفتند. وضعیت دانشجویانی که درگیر ناآرامی بودند در جای دیگری مثلا در شورای آموزشی بررسی می‌شود، ولی مسئله دانشجویی که در اعتراضات نبوده و با خودش گفته کلاس که تشکیل نمی‌شود، پس من هم به دانشگاه نمی‌روم، در واقع به قید خودش به دانشگاه نیامده، با دانشجویی که به دانشگاه آمده و دیده که کلاس تشکیل نشده و در کلاس بسته است، فرق دارد. دانشجویی که با قید خودش به دانشگاه نیامده، شامل همان وضعیت سایرین می‌شود.

با استادی که کلاس تشکیل ندهد، برخورد می‌شود

حسنایی با بیان اینکه دانشجو باید ۱۳ جلسه آموزشی در کلاس حاضر شود، ادامه داد: وقتی سه جلسه کلاس تشکیل نشود، اصلا ساختار کلاس‌های درس بهم می‌ریزد. اگر استاد خودش کلاس تشکیل ندهد و اعلام هم کرده باشد، باید کلاس جبرانی برای دانشجویانش برگزار کند و تعهد می‌دهد که آن سه جلسه عدم حضورش را جبران می‌کند. در این شرایط نه هزینه‌ای به دانشگاه تحمیل می‌شود و نه دانشجو از درسش عقب می‌افتد. اما با استادی که کلاسش را تشکیل ندهد، برخورد می‌شود و دانشجو هم حقوقی دارد، اما به شرطی که خودش کلاس درسش را تعطیل نکرده باشد. در مورد مشروطی دانشجویانی که مطرح کردید و آن‌ها کلاس درس را تعطیل نکرده‌اند و مقصر تعطیلی کلاس‌ها نیستند، وضعیت این‌ها توسط آموزش دانشگاه هنر تهران قابل بررسی است.

او با بیان اینکه اگر دانشجویان مشروط شده سرکلاس رفته‌اند و استادشان کلاس تشکیل نداده، وضعیت‌شان قابل بررسی است؟ گفت: این گروه از دانشجویان باید خودشان این مشکل پیش آمده را پیگیری کنند و روش‌های مختلفی هم برای این پیگیری و حل مشکل‌شان وجود دارد.

حسنایی ادامه داد: اگر استادی برای دانشجویش بی‌دلیل غیبت زده باشد، دانشجو می‌تواند ثابت کند، در کلاس حضور داشته و گروه آموزش را هم قانع می‌کند و مشکلش حل می‌شود. اما اگر دانشجویی به ما بگوید سرکلاس استادی رفته‌ام و استاد نبود و آموزش هم من را دیده و در جریان این مسئله هست، ما قضیه را از او می‌پذیریم. دانشجویان هنر می‌دانند که این قضایا توسط آموزش دانشگاه ما به راحتی حل و پذیرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه هنر تهران خاطرنشان کرد: شاید استادی اشتباه کرده باشد یا فقط یک جلسه غیبت برای دانشجو وجود داشته باشد و… همه این مشکلات قابل بررسی است و سیستم آموزش به صورت اتوماتیک بررسی می‌کند و با فهرست حضور تطبیق می‌دهند. شاید استادی در فهرست حضور و غیابش کوتاهی کرده باشد. در صورتی که در فهرست حضور و غیاب دانشجویی، فهرست حضورش پر نشده یا غیبت کرده باشد، دانشجو در وهله اول به دلیل غیبت در درس مربوطه مشکل پیدا می‌کند و بعد می‌تواند به مسئله اش اعتراض کند و البته که باید ادله هم داشته باشد و ثابت کند که در کلاس درس بوده و اگر ادله او ثابت شود، وضعیتش قابل برگشت است.

رئیس دانشگاه هنر تهران خاطرنشان کرد: وقتی دانشجویی برخلاف مقررات آموزشی اقدامی انجام داده، طبیعتا تا رفع مشکلش باید تبعات آن را بپذیرد.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!