پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۶۲۵۶

پلیس: قانون درمورد موتورسواری زنان سکوت کرده، ما هم سکوت می‌کنیم

پلیس: قانون درمورد موتورسواری زنان سکوت کرده، ما هم سکوت می‌کنیم
سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران درباره موتورسواری زنان گفت: قانون در این باره سکوت کرده و ما هم سکوت می‌کنیم.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره تخلف برخی رانندگان موتورسیکلت اظهار داشت: چرا باید موتورسیکلت در اختیار برخی افراد که قوانین را رعایت نمی کنند باشد؛ این افراد با رانندگی پرخطر به خود و خانواده شان و جامعه آسیب می زنند؛ پلیس طبق قانون قطعا با این افراد برخورد می کند.

وی افزود: برخی قوانین رانندگی نیازمند اصلاح در مجلس شورای اسلامی است تا نمرات منفی و یا جرایم تغییرات اساسی کند تا عده ای نتوانند با جان و مال مردم بازی کرده و به جامعه آسیب بزنند؛ خیلی از آسیب های وارده جبران ناپذیر است.

از نظر قانون و پلیس، فرقی بین موتور بنزینی و برقی وجود ندارد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره تفاوت موتورسیکلت برقی با موتورسیکلت بنزینی تصریح کرد: از نظر قانون و پلیس، موتور موتور است و فرقی در این باره بنزینی و برقی وجود ندارد، عده ای می گویند موتورسیکلت برقی شامل قانون نمی شود که تصور اشتباهی است؛ موتور برقی نوعی از موتورسیکلت است حالا یک موتورسیکلت با بنزین کار می کند و دیگری با نیروی الکتریسته.

سرهنگ شریفی درباره رانندگی با موتورسیکلت برقی گواهینامه نیاز ندارد گفت: این حقه بازی است و نوع موتورسیکلت ربطی به ندارد، برخی موتورسیکلت فروشان و شیادان برای اینکه بتوانند از روش های مختلف برای فروش موتور اقدام کنند این حرف ها و شایعات را پخش می کنند؛ متاسفانه برخی موتورسیکلت فروشان می گویند موتوربرقی چون سرعت کمتری دارد نیازمند گواهینامه و کلاه ایمنی نیست که این حرف هم اشتباه است.

وی افزود: اگر یک موتور برقی با یک پیرمرد تصادف کند و پای او شکسته شود قانونی هیچ تفاوتی در نوع موتورسیکلت برای دیه و جرایم قائل نشده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخی افراد می گویند چون موتورسیکلت برقی کارت سوخت ندارد گواهینامه هم نمی خواهد تصریح کرد: این حرف ها از شگردهای تبلیغاتی شیادان برای فریب نوجوانان و جوانان است اما قطعا رانندگی بدون گواهینامه عواقب سنگینی دارد و اگر حادثه ای پیش آید قعا پلیس برخورد قاطعی می کند.

وی گفت: تکلیف پلیس درباره موتورسیکلت برقی یا بنزینی یا اتوماتیک یا دنده ای مشخص است؛ از نظر پلیس موتور موتور است و تفاوتی در نوع آن نیست.

سرهنگ شریفی درباره موتورسواری خانم ها خاطرنشان کرد: قانون در این باره سکوت کرده و ما هم سکوت می کنیم. قانون گفته هر کسی که گواهینامه موتورسیکلت دارد می تواند رانندگی کند اما هیچ خانمی گواهینامه موتورسیکلت ندارد. تبصره ماده ۲۰ صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

 

منبع خبر : برنا
منبع: برنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!