پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۸۰

زیدآبادی: چرا وزیر خارجه از موضع تکذیب قاطع به موضع تایید رسید؟

احمد زیدآبادی نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجۀ ایران برای نخستین بار ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تأیید کرده، اما تاریخ آن را مربوط به قبل از جنگ اوکراین دانسته است.

 

آقای امیرعبداللهیان چند ماه پیش، پس از انتشار گزارش شورای امنیت ملی آمریکا دربارۀ ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، این گزارش‌ها را قاطعانه تکذیب کرد، اما پس از آنکه اوکراین با نشان دادن تصاویری از لاشۀ یک فروند پهپاد منهدم‌شده، مدعی ایرانی بودن پهپادها شد، وزارت خارجۀ ایران برای مدتی طولانی در برابر این ادعا سکوت کرد تا اینکه به دلیل تکرار این گزارش‌ها، وزیر خارجه با تأخیری طولانی اما این بار با لحنی مبهم، به انکار موضوع برخاست.

نخستین پرسشی که اینک می‌توان در برابر آقای امیرعبداللهیان قرار داد، این است که چرا وی در مورد انتشار گزارش‌های مربوط به ارسال پهپادهای ایرانی، از موضعِ تکذیب قاطع به موضع تأیید رسیده است؟

متأسفانه از زمانی که برخی محافل داخلی کشور، روسیۀ پوتین را به عنوان «ناجی بین‌المللی» کشور معرفی کردند و به دفاع تمام‌قد از سیاست‌های مسکو از جمله تجاوز نظامی‌‌اش به خاک اوکراین برخاستند، روشن بود که تبعات مخرب و زیان‌بار این سیاست به‌زودی هویدا خواهد شد و ایران را در معرض فشار دیگر کانون‌های قدرت در جهان قرار خواهد داد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!