چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۶۰۴۹

دادگستری: ۸۵ درصد دستگیرشدگان حوادث اخیر در کردستان آزاد شدند

دادگستری: ۸۵ درصد دستگیرشدگان حوادث اخیر در کردستان آزاد شدند
رییس کل دادگستری کردستان گفت: حدود ۸۵ درصد افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر در استان دستگیر شده‌ بودند، با قرار وثیقه و تعهد آزاد شدند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: آزادی دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، نشان دهنده تفکیک بین فریب خوردگان و عاملان اصلی و لیدرها بوده است.

وی بر ضرورت تلاش قضات برای رسیدگی صحیح به تخلف اغتشاشگران و برقراری عدالت تاکید کرد و یادآور شد: در بحث اغتشاشات اخیر شعب و قضات ویژه انتخاب کردیم تا به دقت و با سرعت به تخلف اغتشاشگران رسیدگی شود.

رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه در چند سال اخیر مشابه این اغتشاشات را در کشور داشته‌ایم، افزود: دشمن همواره در تلاش است اعتراض را به اغتشاش تبدیل کند، همچنانکه این بار نیز به بهانه‌ای دیگر، در همین راستا گام برداشت.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دشمن با دقت برای ایجاد اغتشاش و ناامنی برنامه‌ریزی می‌کند، اضافه کرد: ورود آسان و راحت سلاح و مهمات به کشور نشان می دهد دشمن دنبال هدف خاصی است لذا مردم باید مراقب باشند و مسوولان هم وظیفه دارند هدف نهایی دشمن را تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات نباید ما را از وظایف اصلی غافل کند، ادامه داد: در چنین شرایطی باید بهتر و جدی تر از گذشته، برای خدمت به مردم و رضایتمندی آنان تلاش کنیم، چراکه مردم از ما انتظار رفتار و تصمیم درست دارند.

رییس کل دادگستری کردستان در ادامه به تشریح اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی استان پرداخت و گفت: در حوزه منابع طبیعی ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود که مقدمات تثبیت املاکشان را فراهم کنند، ضمن اینکه برای دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، پرونده تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی به آشفتگی زیاد در حوزه تثبیت اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: چهار درصد اراضی کشاورزی در استان تثبیت شده که آمار قابل قبولی نیست.

وی پیشنهاد داد ارائه خدمات به کشاورزان منوط به تثبیت اراضی از سوی آنان باشد و جهاد کشاورزی و امور اراضی نیز در این زمینه نقش کلیدی و مهم خود را ایفا کنند.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!