جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۰۴۳

آلمان خواستار خروج شهروندانش از ایران شد

آلمان خواستار خروج شهروندانش از ایران شد
وزارت خارجه آلمان ضمن این ادعا که شهروندانش در ایران با خطر بازداشت خودسرانه روبرو هستند، از آن‌ها خواست از این کشور خارج شوند.

دولت آلمان در ادامه مواضع ضد ایرانی اخیر خود در پیام پنجشنبه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) خود از شهروندانش خواست فوراً از ایران خارج شوند، در غیر این صورت با خطر بازداشت خودسرانه و حبس طولانی روبرو هستند. برلین همچنین هشدار داد افراد دوتابعیتی به ویژه در خطر هستند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اتباع آلمانی خواسته می‌شود از ایران خارج شوند. برای اتباع آلمانی خطر واقعی بازداشت خودسرانه، بازجویی و محکوم شدن به حبس طولانی وجود دارد. مهم‌تر از همه دوتابعیتی‌ها که علاوه بر تابعیت آلمانی دارای تابعیت ایرانی هستند، در معرض خطر قرار دارند.

پیش‌تر هم دولت آلمان همسو با دولت آمریکا و دیگر متحدان این کشور بار دیگر از بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داده بود. «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دوشنبه با ادعای سرکوب مردم در ایران، از همبستگی برلین با اغتشاشگران خبر داد و گفت: «تحریم‌های اروپا مهم هستند و ما در حال بررسی گام‌های بیشتر هستیم».

وزیر خارجه آلمان هم اخیراً اعلام کرد محدودیت‌های ورود به این کشور برای ایران را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا که پیش‌تر اعلام شده بود، تشدید کرده است.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا اخیرا تحریم‌هایی را به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. در واکنش به این مواضع مداخله‌جویانه و اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و‌سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد».

تحلیلگران بر این باورند که اغتشاشات که با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

«علیرضا فقیهی‌راد» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس در همین خصوص گفت: «هرگونه ناآرامی و آشوب در ایران منجر به ارسال پالس ضعف به بیرون خواهد شد و زمینه و مشروعیت برای تحریم و فشار بیشتر را مهیا می‌کند. برای نمونه در جریان فتنه ۸۸ بود که مقامات آمریکایی اغتشاشات درون ایران را فرصتی برای فشار بیشتر جهت تغییر رفتار جمهوری اسلامی قلمداد کردند و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری وضع کردند».

 
 

 

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!