جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۶۰۲۰

اردوغان: خواهان ادامه روابط با اسرائیل بدون توجه به نتایج انتخابات هستیم

اردوغان: خواهان ادامه روابط با اسرائیل بدون توجه به نتایج انتخابات هستیم
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تمایل کشورش برای ادامه تقویت روابط خود با اسرائیل ابراز کرد و گفت که « ما خواهان ادامه روابط با اسرائیل هستیم، حال نتایج نهایی انتخابات اسرائیل هر چه که می‌خواهد، باشد».

رجب طیب اردوغان در گفت و‌گو با گروه شبکه‌های «آ هابر» تصریح کرد: « نتیجه انتخابات در اسرائیل هر چه باشد، ما می خواهیم به تقویت روابط خود با اسرائیل بر اساس احترام متقابل، حفظ منافع و بر اساس اصل برد-برد ادامه دهیم».

وی با اشاره به اینکه روابط آنکارا و تل آویو در دوره گذشته شاهد سطح بالایی از دیدارها بوده است، افزود: «ما تماس‌های فشرده‌ای با طرف اسرائیلی داشتیم و این ارتباطات در 17 آگوست که تصمیم رسمی برای عادی سازی کامل خود را گرفتیم، به اوج خود رسید».

اردوغان تصریح کرد: «ما بر اساس اصل احترام متقابل به همین منوال پیش می‌رویم، زیرا روابط و همکاری ما با اسرائیل برای کل منطقه مثبت خواهد بود».

این اظهارات رئیس جمهور ترکیه در حالی است که به باور بسیاری از کارشناسان، صهیونیست‌ها با درک شرایط سیاسی و اقتصادی دولت ترکیه، درصدد هستند تا به شکلی موذیانه، از ظرفیت‌های ترکیه به نفع اهداف شوم منطقه ای خود بهره ببرند، لذا سفر هفته گذشته بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترکیه در راستای تحقق این اهداف ارزیابی شده است.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از سال‌ها توقف، طی ماه‌های گذشته و پس از سفر رئیس رژیم به ترکیه بهبود پیدا کرده است؛ به طوری که دو طرف سفرای یکدیگر را معرفی کرده‌اند.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!