پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۵۹۰۴

ادعای دبیرکل اتحادیه عرب: ایران در امور داخلی عراق و یمن دخالت می‌کند

ادعای دبیرکل اتحادیه عرب: ایران در امور داخلی عراق و یمن دخالت می‌کند
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد که ایران در امور داخلی عراق دخالت می کند. او همچنین ادعا کرد: دخالت های ایران و کمک به شبه نظامیان الحوثی (جنبش انصارالله یمن) باعث بحران در یمن شده است.

وی همچنین ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرده و بدون اشاره به اینکه بحران یمن ناشی از حمله تجاوزگرانه ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور بوده است، ادعا کرد: "دخالت های ایران و کمک به شبه نظامیان الحوثی (جنبش انصارالله یمن) باعث بحران در یمن شده است".

او افزود: عراق از سال ۱۹۵۸ میلادی تاکنون با جنگ ها و بحران ها و انقلاب ها روبرو است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت که ترکیه در امور داخلی عراق دخالت می کند.

وی همچنین بدون اشاره به حضور کنونی نیروهای آمریکایی در خاک عراق و دخالت های ریز و درشت سفارت واشنگتن در امور داخلی این کشور گفت که آمریکا قبلا در امور داخلی عراق دخالت کرده است.

ابوالغیط در بخش دیگری از گفت وگوی خود تصریح کرد: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از ثروت ها و سرمایه گذاریهای خود برعکس عراق و لیبی پاسداری کرده اند.

او همچنین بدون اشاره به ناکارآمدی و نبود حکومت های منتخب در برخی کشورهای عربی و پیامدهای منفی فزآینده آن در سطوح مختلف داخلی در این کشورها، "علت اصلی مصیبت های ملت های برخی کشورهای عربی را دخالت های بیگانه دانست" و با حمله به بهار عربی در سال ۲۰۱۱ میلادی علیه حکومت های مستبد و دست نشانده غرب در برخی کشورهای عربی گفت: "حوادث سال ۲۰۱۱ میلادی عامل اصلی رنج و مشکلات ملت های عرب بود. "

ابوالغیط در بخش دیگری از مصاحبه خود همچنین به پرونده سد النهضه بین کشورهای مصر و اتیوپی و سودان اشاره کرد و گفت: اتیوپی قوانین و موازین بین المللی درباره رودخانه های عبوری از مرزهای چند کشور را نقض کرده است.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!