پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۵۶۵۷

سکوت عجیب وزارت ارتباطات درباره پلتفرم های داخلی/ آمار حسین طائب صحت دارد؟

سکوت عجیب وزارت ارتباطات درباره پلتفرم های داخلی/ آمار حسین طائب صحت دارد؟
با گذشت روزهای متوالی و مصاحبه های متوالی زارع پور درباره افزایش زیرساخت ها و حمایت قاطع از پلتفرم های ایرانی، اما او و همکارانش همچنان آماری درباره میزان رشد مخاطب پلتفرم های داخلی نمی دهند .

درحالی حجه الاسلام حسین طائب بیش از یک هفته قبل عدد رشد پلتفرم های داخلی را ۵ برابری اعلام کرد اما هنوز عددی درباره این رشد قطعی از سوی وزارت ارتباطات اعلام نشده است.

بر اساس آمار منتشره در بیانیه روبیکا عدد یوزرهای این پلتفرم که از آن به عنوان جدی ترین گزینه ایرانی جانشینی اینستاگرام نامبرده می شود بعد از فیلترینگ رقبای خارجی به ۱۴ میلیون یوزر فعال که روزانه بیش از یک ساعت فعالیت دارند رسیده است. آماری که این روزها حدود ۱۷ میلیون تخمین زده می شود. درباره ایتا و آی گپ ولی آماری منتشر نشده و مدیر آی گپ اعلام کرد تنها وزارت ارتباطات که جزئیات را می داند صلاحیت اعلام اعداد درباره این پلتفرم را دارد.

با گذشت روزهای متوالی و مصاحبه های متوالی زارع پور درباره افزایش زیرساخت ها و حمایت قاطع از پلتفرم های ایرانی اما او و همکارانش همچنان آماری درباره میزان رشد مخاطب پلتفرم های داخلی نمی دهند . اگرچه به نظر می رسد بر اثر این فشارها و عدم دسترسی به واتساپ برای عموم، پیام رسان روبیکا توانسته از عدد مشترک روزانه ۴ میلیون یوزر یونیک به عدد اعلامی در بیانیه اش برسد اما اینستاگرام ایرانی آنها یعنی روبینو چنین افزایشی را تجربه نکرده است.

با این وجود باید دید وزارت ارتباطات چرا همچنان عددی از این افزایش یوزرها اعلام نمی کند در شرایطی که بر اساس اعداد رسمی خارجی تلگرام به رغم فیلترینگ و فرار از فیلترینگ با سامانه پروکسی فعال توانسته پر طرفدارترین پلتفرم پیام رسان در ایران باشد با تعداد کاربری بیش از ۴۵ میلیون نفر!

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!