جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۵۶۳۷

گزارش تسنیم از وضعیت مراسم چهلم نیکا شاکرمی

گزارش تسنیم از وضعیت مراسم چهلم نیکا شاکرمی
علی‌رغم تلاش گسترده ضدانقلاب برای ایجاد التهاب‌آفرینی و نشان دادن فضای ناامنی در لرستان در مراسم چهلم مرحومه " نیکا شاکرمی"، تلاش تعدادی افراد مسلح برای ایجاد درگیری و خرابکاری ناکام ماند.

پس از گذشت چهل روز از مرگ "‌نیکا شاکرمی‌"، ‌امروز پنجشنبه مراسم چهلم این مرحومه نیکا شاکرمی در روستای حیات الغیب بر سر مزار وی با حضور خانواده، اقوام و شماری از مردم منطقه برگزار شد.

از ابتدای ظهر، خانواده و فامیل نیکا و مردم منطقه بر سر مزار مرحومه حاضر شدند و مراسم چهلم را بدون کوچکترین مشکل برگزار کردند، اما از ساعت حدود ۱۴، ماشین‌هایی با پلاک غیربومی از استان‌های دیگر که تعداد آنها به حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر ‌می‌رسید ‌به بهانه حضور در مراسم چهلم خود را به روستای حیات‌الغیب رساندند.

‌طبق گزارش خبرنگار تسنیم از آرمستان روستای حیات الغیب‌، بعد از گذشت ساعتی از شروع مراسم جمعیت حاضر بر مزار مرحومه به جای آنکه سوگواری و عزاداری کنند مشغول سوت و کف زدن و سردادن شعارهای ساختارشکن شدند و ‌برخی افراد که بین جمعیت اصلی حضور داشتند و کاملا مشخص بود سازماندهی شده بودند تلاش داشتند با کشف حجاب و تهییج مردم فضا را به سمت تنش پیش ببرند.

این مراسم به سمتی پیش رفت که هیچگونه نشانی از عزاداری نداشت؛ این در حالی است که ‌برخی از این افراد مسلح بوده و ‌به دنبال ‌درگیری و خرابکاری هستند، اما نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مراسم در منطقه حضور دارد.

هرچند که این افراد ‌با هدف آشوب و اغتشاش به سر مزار رفته‌اند، ‌اما با هوشیاری نیروی انتظامی، این افراد موفق به هیچ اقدامی نشدند و مجبور به ترک منطقه و بازگشت به استان‌های خود شدند. افرادی هم که از خرم‌آباد و دیگر شهرهای استان لرستان در مراسم حضور داشتند نیز ‌در حال بازگشت به شهرهای خود هستند.

علی‌رغم تلاش گسترده ضدانقلاب برای ایجاد التهاب‌آفرینی و نشان دادن فضای ناامنی در لرستان و مزار این مرحومه اما با هوشیاری مردم منطقه که صف خود را از جمعیت غیر بومی حاضر در مراسم چهلم مرحومه " نیکا شاکرمی " جدا کرده بودند، مشکل خاصی رخ نداد و مراسم چهلم مرحومه نیکا شاکرمی برگزار و به پایان رسید.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!