جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۴۶

روایت ایسنا از جمعیت حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی در سقز

روایت ایسنا از جمعیت حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی در سقز
خبرگزاری ایسنا درباره مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا امینی نوشت که جمعیت حاضر نزدیک به ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شد. به نوشته این خبرگزاری، در پایان مراسم آرامستان آیچی و بازگشت جمعیت به شهر سقز، برخی افراد بنا داشتند به مرکز نظامی ارتش حمله کنند. تعداد محدودی از حاضران در چهلم مهسا امینی نیز در ابتدای شهر سقز با نیروهای انتظامی درگیری داشتند که پس از آن پراکنده شده و به حاشیه شهر رفتند. این خبرگزاری نوشت که بعد از ظهر امروز برخی همچنان در سطح شهر سقز حضور داشته به نحوی که این شهر در بعد از ظهر مراسم چهلم، فضایی ملتهب، اما بدون درگیری را تجربه کرد. همچنین به دنبال التهابات و درگیری‌های پراکنده به وجود آمده بعد از مراسم چهلم، به جهت ملاحظات امنیتی اینترنت شهر سقز قطع شد.

بین جمعیت حاضر در آرمستان آیچی و نیروهای انتظامی حاضر در محل در طول برگزاری مراسم چهلم بر سر مزار مهسا امینی درگیری رخ نداد، جمعیت حاضر اغلب شعارهایی با گویش کردی سر می‌دادند، برخی از جمعیت با آمادگی درگیری به سمت شهر حرکت کردند به نحوی که یکی از حاضران پرچم اقلیم کردستان را برافراشته بود.

با وجود آنکه از سوی نیروهای انتظامی ممانعتی جهت حضور افراد بر سر مزار مهسا امینی وجود نداشت و جمعیت بدون درگیری در آرامستان آیچی حاضر شده و بازگشتند، اما پلاک های برخی خودروهای حاضر در آرامستان که پس از مراسم به سمت شهر حرکت کردند، گل مالی شده بود همچنین در بین جمعیت افرادی مشاهده می‌شد که چهره خود را پوشانده بودند.

در پایان مراسم آرامستان آیچی و بازگشت جمعیت به شهر سقز، برخی افراد بنا داشتند به مرکز نظامی ارتش حمله کنند که با ممانعت جمعی از مردم حاضر در مراسم پراکنده شدند.

تعداد محدودی از حاضران در چهلم مهسا امینی نیز در ابتدای شهر سقز با نیروهای انتظامی درگیری داشتند که پس از آن پراکنده شده و به حاشیه شهر رفتند.

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) عمده افراد حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی به خانه های خود بازگشتند، اما برخی همچنان در سطح شهر سقز حضور داشته به نحوی که این شهر در بعد از ظهر مراسم چهلم، فضایی ملتهب ،اما بدون درگیری را تجربه کرد.

به دنبال التهابات و درگیری‌های پراکنده به وجود آمده بعد از مراسم چهلم، به جهت ملاحظات امنیتی اینترنت شهر سقز قطع شد.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!