جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۳۹

دادگستری: کیفرخواست ۱۱۹ متهم ناآرامی‌های زنجان صادر شد

دادگستری: کیفرخواست ۱۱۹ متهم ناآرامی‌های زنجان صادر شد
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده های اغتشاشگران در دادگاههای انقلاب و جزایی استان در دستور کار قرار دارد که برای ۱۱۹نفر کیفر خواست صادر شده و تاکنون برای ۱۶ نفر نیز احکام محکومیت صادر و مابقی در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در جریان اغتشاشات مهرماه در این استان با تلاش همکاران قضایی و هماهنگی های جامعه اطلاعاتی و ضابطین و با استفاده از تجربیات گذشته،‌ صحنه ناآرامی ها در استان به خوبی مدیریت شد و در مقایسه با حوادث قبلی میزان خسارت ها بسیار کمتر بود.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۷۹ پرونده برای ۳۲۵ نفر در دادسراهای استان زنجان تشکیل شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۷ پرونده، به عبارتی ۴۷ درصد از کل پرونده ها تعیین تکلیف شدند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده های اغتشاشگران در دادگاههای انقلاب و جزایی استان در دستور کار قرار دارد که برای ۱۱۹نفر کیفر خواست صادر شده و تاکنون برای ۱۶ نفر نیز احکام محکومیت صادر و مابقی در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری زنجان تاکید کرد: رسیدگی به پروندهای اغتشاشگران با سرعت، دقت و قاطعیت در دستور کار قرار دارد.

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی ،‌ باید با کسانی که در صدد ایجاد بی نظمی، تخریب و اغتشاش در جامعه بودند، برابر قانون برخورد پشیمان کننده شود.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!