پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۳۵

واکنش وزیر صمت به استیضاحش: استقبال می‌کنم

واکنش وزیر صمت به استیضاحش: استقبال می‌کنم
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره مطرح شدن استیضاحش در مجلس، اظهار کرد: استیضاح ابزار نظارتی مجلس و حق نمایندگان است و من از آن استقبال می‌کنم چون فرصت خوبی برای ارائه گزارش اقدامات به مردم است.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره مطرح شدن استیضاحش در مجلس، اظهار کرد: استیضاح ابزار نظارتی مجلس و حق نمایندگان است و من از آن استقبال می‌کنم چون فرصت خوبی برای ارائه گزارش اقدامات به مردم است.

وی ادامه داد: در روز استیضاح فرصت خوبی برای پاسخگویی گذاشته شده است و اتفاقا من دیدگاه مثبتی دارم چون فرصت خوبی برای تشریح علمکردها به مردم و نمایندگان است. فکر می کنم پاسخ های قانع کننده ای داشته باشم. ما گزارش ارائه می دهیم و دست ما به لحاظ عملکرد پر است.

فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که آیا در این دو ماه که از استیضاح قبلی می گذرد، قرار بود تغییراتی ایجاد کنید؟ گفت: نه، بحث این حرف‌ها نبود. مهلتی هم نبود. این استیضاح جدید است. استیضاح قبلی مطرح شد و بحث شد که دو ماه عقب بیفتد و عقب هم افتاد. ما کارهای خود را با شتاب و قوت جلو برده ایم و عملکرد بسیار مطلوبی در حوزه عملکردی داریم.

وزیر صمت در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه رشد بخش صنعت در سه ماه اول امسال ۵/۱ درصد بوده است، اظهار کرد: میانگین کشور ۳/۴ درصد بوده است و این نشان دهنده این است که تولید در حال حرکت است. گزارش شرکت های تولیدی بورسی که نیمی از شرکت های تولیدی هستند، در خرداد ۵/۲ درصد رشد داشته اند، اما همین شرکت ها در تیر ۵/۸ درصد رشد داشته اند و در مرداد ۶/۷ و در شهریور ۶/۵ درصد رشد داشته اند که این آمار تقریبا کم نظیر است و نشان می‌دهد رشد تابستان بیش از بهار است. نرخ بیکاری در تابستان ۸/۹ درصد بود که تابستان سال گذشته ۹/۶ درصد بود. این آمار نشان دهنده حرکت تولید است. وزرات صمت با ایجاد ۱۵۸ هزار شغل رتبه اول در ایجاد اشتغال را دارد.

وی ادامه داد: ۲۵ نفر از اعضای هیات علمی فرصت مطالعاتی خود را در وزارت صمت آغاز کرده‌اند و این آمار به ۱۰۰ نفر خواهد رسید، یعنی استاد دانشگاه در دفاتر تخصصی ما پروژه ای را آغاز می‌کند که دو فایده دارد. یک فایده این است که دیدگاه و نظرات علمی به وزارتخانه تزریق می شود و تجربه عملی را هم اساتید به دست می آورند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!