پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۳۰

کاهش ۱۱۰ میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک در کمتر از یک سال

کاهش ۱۱۰ میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک در کمتر از یک سال
ثروت ایلان ماسک در کمتر از یک سال ۱۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته؛ اما او همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

ایلان ماسک با کاهش شدید قیمت سهام تسلا در سال جاری، بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده که بیش از کل دارایی خالص ۱۰۷ میلیارد دلاری سرگئی برین، بنیان‌گذار گوگل، است.

در نوامبر سال گذشته، ثروت ماسک به بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار رسید؛ اما فوربس این هفته تخمین زد که دارایی خالص او که عمدتاً به سهام تسلا مربوط می‌شود، اکنون حدود ۲۰۹ میلیارد دلار است. سهام تسلا از ژانویه ۴۶ درصد سقوط کرد و روز جمعه با قیمت ۲۱۴ دلار بسته شد و ارزش شرکت را به ۶۷۲ میلیارد دلار رساند.

ماسک پس از فروش بخشی از سهام شرکت خودروسازی مذکور در اوایل سال جاری، اکنون ۱۵۵ میلیون سهم (کمتر از ۱۵ درصد) را دراختیار دارد. ثروت مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در کمتر از یک سال ۳۵ درصد کاهش یافته و تنها در ماه جاری ۲۸ میلیارد دلار ریزش کرده؛ اما او همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

سال گذشته، ایلان ماسک ۳۱ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت تا بتواند هزینه ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر را بپردازد. پس از اعلام برنامه‌اش برای خرید شبکه‌ی اجتماعی مذکور در ماه آوریل، سهام تسلا سقوط کرد. ثروت او از ۳۰۲ میلیارد دلار در آوریل به ۲۱۶ میلیارد دلار در ژوئن کاهش یافت؛ اما در ماه اوت دوباره افزایش پیدا کرد و به ۲۷۹ میلیارد دلار رسید.

از آن زمان، دارایی خالص او به‌آرامی کاهش یافته؛ زیرا مسائلی در معامله‌ی ماسک با توییتر پیش آمده است. البته به‌نظر می‌رسد هنوز او از خرید توییتر به‌طور‌کامل عقب‌نشینی نکرده و احتمال دارد این شبکه‌ی اجتماعی را بخرد.

 

منبع خبر : زومیت
منبع: زومیت
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!