جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۵۴۱۷

امیرعبداللهیان: آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه با اوکراین هستیم

امیرعبداللهیان: آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه با اوکراین هستیم
وزیر امور خارجه: ما با روسیه دارای همکاری‌های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم. در گذشته تسلیحاتی را از روسیه گرفته ایم و تسلیحاتی را در اختیار روسیه قرار داده ایم اما در جریان جنگ اوکراین خیر.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.
 
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در دیدار با مدیران عضو با اشاره به شایعه فروش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد و همکاری‌های روسیه و ایران بدور از جنگ اوکراین، ادامه پیدا خواهد کرد.
 
 
وزیر امور خارجه افزود: ما با روسیه دارای همکاری‌های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم. در گذشته تسلیحاتی را از روسیه گرفته ایم و تسلیحاتی را در اختیار روسیه قرار داده ایم اما در جریان جنگ اوکراین خیر.
 
امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگویش با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: در تماس با جوزپ بورل گفتم آماده‌ام تیمی از کارشناسان نظامی ایران و اوکراین ادعای استفاده از پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین را بررسی کند.
 
 

ارسال پیام از سوی آمریکا برای حفظ فرصت توافق طی هفته‌های گذشته

 

 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه طرف آمریکایی در چند روز گذشته تلاش کرد با پیام‌های دیپلماتیک فرصت توافق را حفظ کند، گفت: البته به طور همزمان در برخی جاها هم به دنبال ایجاد آشوب و ترور در ایران بودند.  
 
امیرعبداللهیان ادامه داد: برخی از مداخله گرایان خارجی تا جایی پیش رفتند که جیش العدل در زاهدان برای چند ساعتی اقدامات تروریستی را رقم زد که با حمایت مالی یک کشور شناخته شده و چند دستگاه امنیت خارجی انجام گرفت و حرفی از دختر فوت شده نبود.
 
وی تاکید کرد: ما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی داریم و تلاش‌ها در این باره جریان دارد. از طرف آمریکایی می‌خواهیم دست از رفتار ریاکارانه بردارد.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!