پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۵۳۶۰

ستارگان احتمالی تیم‌های آسیایی در جام جهانی

ستارگان احتمالی تیم‌های آسیایی در جام جهانی
تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ امید زیادی به درخشش چند بازیکن شاخص خود دارند.

کمتر از یک ماه تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقیمانده و از همین حالا گمانه‌زنی درباره ستارگان احتمالی این دوره از رقابت‌ها آغاز شده است. این دوره با توجه به میزبانی کشور قطر سهمیه قاره آسیا در جام جهانی به ۶ افزایش یافته و فرصت خوبی برای کشورهای آسیایی است تا با درخشش در این دوره خودنمایی کنند. در سال‌های گذشته حضور ستارگان آسیایی در فوتبال اروپا پررنگ‌تر از گذشته شده و حتی هئونگ مین سون کره‌ای توانسته با حضور در فهرست توپ طلا نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیا مطرح کند. درخشش بازیکنان مثل سون و مهدی طارمی باعث شده توجه تیم‌های اروپایی به فوتبال آسیا جلب شود و آن‌ها در جام جهانی هم بازیکنان آسیایی را زیر نظر خواهند گرفت. در این بین چند بازیکن از تیم‌های آسیایی بیش از سایر نفرات شانس درخشش و خودنمایی در قطر دارند که نام آن‌ها در ادامه آمده است:

 

۱- هئونگ مین سون: وینگر کره‌ای تیم تاتنهام در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این روزها در بهترین روزهای دوران حرفه‌ای خود به سر می‌برد. سون فصل گذشته با زدن ۲۳ گل به طور مشترک با محمد صلاح به عنوان آقای گلی لیگ برتر انگلیس رسید و تبدیل به اولین بازیکن آسیایی تاریخ شد که به این افتخار بزرگ دست پیدا می‌کند. او به تازگی در فهرست توپ طلا هم به رتبه یازدهم رسید و بالاتر از بازیکنان بزرگی چون کریستیانو رونالدو، ویرجیل فن‌دایک، دوشان ولاهوویچ، ریاض محرز و لوییز دیاز قرار گرفت.

ستاره کره‌ای این روزها در تیم باشگاهی خود تاتنهام یک مهره تعیین‌کننده و بدون جانشین است و آنتونیو کونته هم بارها لب به تمجید از او گشوده است. کره جنوبی در گروه H جام جهانی در کنار تیم‌های ملی پرتغال، اروگوئه و غنا قرار دارد و اگر سون همان بازیکن آماده تاتنهام باشد آن‌ها شانس خوبی برای صعود به دور حذفی خواهند داشت.

رویای بزرگ آسیایی‌ها در قطر

۲-مهدی طارمی: پیشرفت مهدی طارمی در چند سال اخیر شگفت‌انگیز بوده و او در چهارمین فصل حضور خود در فوتبال اروپا به یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال تبدیل شده است. طارمی با درخشش در دو فصل گذشته به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پورتو تبدیل شده و هواداران این تیم علاقه فراوانی به مهاجم ایرانی خود پیدا کرده‌اند. او فصل گذشته با زدن ۲۰ گل و ارسال ۱۲ پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن لیگ پرتغال بود و نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی پورتو داشت. ستاره ایرانی امسال هم با ۵ گل و ۴ پاس گل در کنار پدرو گونکالوس صدرنشین فهرست بازیکنان موثر لیگ پرتغال است.

طارمی که جام جهانی ۲۰۱۸ را با اشک و ناراحتی ترک کرد در این دوره به دنبال جبران مافات است و قصد دارد و خاطره تلخ دیدار با پرتغال را از ذهن خودش و علاقه‌مندان به تیم ملی ایران پاک کند. آمادگی طارمی بهترین خبر برای کارلوس کی‌روش است که در بازگشت به نیمکت تیم ملی رویای صعود از دور گروهی را در سر دارد.

رویای بزرگ آسیایی‌ها در قطر

۳- دایچی کامادا: در چند سال گذشته بازیکنان زیادی از فوتبال ژاپن راهی بوندسلیگا آلمان شده و با عملکرد خوب خود راه را برای حضور دیگر نفرات هموار کرده‌اند. دایچی کامادا، یکی از بهترین لژیونرهای ژاپنی حاضر در فوتبال آلمان است که این روزها به یکی از بازیکنان کلیدی آینتراخت فرانکفورت تبدیل شده است. او فصل گذشته با تیم آلمانی موفق به قهرمانی در لیگ اروپا شد و امسال هم در ۱۰ بازی ابتدایی فصل ۶ گل و ۲ پاس گل به ثبت رسانده است.

پست اصلی بازی کامادا هافبک هجومی است و این هافبک ۲۶ ساله با درخشش در جام جهانی قطر قصد دارد بیش از گذشته توانایی‌های خود را به تیم‌های مطرح نشان دهد. حضور موفق در جام جهانی می‌تواند کلید ترانسفر کامادا به تیم‌های بزرگ‌ فوتبال اروپا باشد و او با توجه شرایط سنی مطلوب‌اش شانس بالایی برای یک انتقال جذاب پس از جام جهانی خواهد داشت. ژاپن در گروه E جام جهانی با آلمان، پرتغال و کاستاریکا همگروه است و کار سختی برای صعود به مرحله بعدی دارد.

رویای بزرگ آسیایی‌ها در قطر

۴- اکرم عفیف: نام اکرم عفیف برای فوتبال‌دوستان ایرانی بسیار آشناست و او بارها مقابل تیم‌های باشگاهی ایران به میدان رفته و توانایی بالای خودش را نشان داده است. وینگر تکنیکی و ۲۵ ساله السد در سال‌های اخیر یکی از ارکان اصلی موفقیت این تیم بوده و در میان ستارگان نامدار فوتبال قطر توانسته قابلیت‌های خودش را اثبات کند. او بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در السد گذرانده و تنها در مقاطعی عضو تیم‌های ویارئال، اسپورتینگ گیخون و یوپن بوده است. او با توجه به میزبانی قطر حالا فرصت درخشش در جام جهانی را پیدا کرده و در سه بازی مرحله گروهی شانس بالایی برای نمایش تکنیک بالای خودش دارد.

عفیف با قطر موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شده و حالا در جام جهانی هم نیم‌نگاهی به صعود از دور گروهی دارد. آن‌ها هلند، اکوادور و سنگال همگروه هستند و کار ساده‌ای برای صعود نخواهند داشت. عفیف در چند سال گذشته روی خوشی به خروج از فوتبال قطر نشان نداده و ترجیحش این بوده که در این کشور به کار خود ادامه دهد اما شاید جام جهانی فرصت جدیدی برای انتقال او به کشورهای اروپایی باشد.

رویای بزرگ آسیایی‌ها در قطر

۵- آرون موی: یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان آسیایی حاضر در فوتبال اروپا آرون موی، هافبک وسط تیم ملی استرالیا و باشگاه سلتیک است که تجربه زیادی در اروپا و به خصوص فوتبال انگلیس دارد. او در هادرسفلید و برایتون روزهای موفقی را سپری کرد و این روزها پس از حضور کوتاه‌مدت در لیگ چین دوباره به اروپا برگشته و عضو تیم سلتیک است. موی که با تیم اسکاتلندی فرصت حضور در لیگ قهرمانان را هم پیدا کرده در جام جهانی هم عضو استرالیا بود و عملکرد خوبی هم از خودش به جای گذاشت.

هافبک وسط سلتیک در ۳۲ سالگی احتمالا آخرین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند و بعید است در سال ۲۰۲۶ عضوی از تیم ملی کشورش باشد. همین موضوع شاید انگیزه‌ای برای او باشد تا با درخشش در این دوره به صعود استرالیا از مرحله گروهی کمک کند. آن‌ها با فرانسه، دانمارک و تونس همگروه هستند و در اولین بازی خود هم باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی بروند.

رویای بزرگ آسیایی‌ها در قطر

۶- سالم الدوساری: نام سالم الدوساری هم مانند اکرم عفیف برای هواداران تیم‌های ایرانی بسیار آشناست و آن‌ها شاهد درخشش ستاره عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند. الدوساری که سابقه گلزنی مقابل استقلال و پرسپولیس را هم در کارنامه دارد یکی از پرافتخارترین بازیکنان آسیایی است که ۵ قهرمانی در لیگ عربستان و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه خود دارد.

الدوساری ۳۱ ساله در جام جهانی ۲۰۱۸ هم برای عربستان به میدان رفت که با حذف از مسابقات همراه شد. او البته در آن دوره یک بار برای تیم ملی کشورش گلزنی کرد و طعم شیرین گلزنی در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را چشید. وینگر عربستانی‌ها این دوره در گروهی که آرژانتین، لهستان و مکزیک حضور دارند به دنبال دستاوردهای بیشتری از گلزنی است و رویای صعود را در سر دارد.

رویای بزرگ آسیایی‌ها در قطر

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!